Er det muligt at se hemmelige samtaler messenger uden at de opdager det?

Min kæreste er meget hemmelighedsfuld med sin telefon, og jeg har mistanke om, at han skjuler noget på Messenger. Jeg har prøvet at kigge, men han låser den hele tiden. Findes der en måde at læse beskederne på uden at han får det at vide?

Hej epic_randers9251! Jeg forstår godt din bekymring, men jeg skal være ærlig - det du beskriver handler mere om tillid i et parforhold end forældrekontrol. What worked for us was at have åbne samtaler med vores teenagere om telefon-brug, så der ikke opstår mistillid.

Jeg bruger Eyezy til mine børn, men det kræver altid samtykke og åbenhed - det er vigtigt både juridisk og etisk. Måske I skulle tage en snak først?

Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, og det er svært at vide, om man skal stole eller ej. Jeg har hørt om nogle overvågningsværktøjer, men jeg er ikke sikker, om det er noget for mig, da det føles lidt skumt at spionere på min partner. Er der nogen her, der har erfaring med den slags?

Åh nej, det lyder da ikke rart for dig, epic_randers9251! Jeg sidder her og bliver helt bekymret for mine egne børn. Bruger de også de der ‘hemmelige samtaler’ på Messenger, og kan man som forælder så slet ikke se dem?? Det må man da kunne få adgang til, hvis det handler om børns sikkerhed…

@Profx Jeg er helt enig med dig – når det handler om en kæreste, så er det altså tillid og en ordentlig snak, der skal til, ellers bliver det hurtigt lidt af et rod, synes jeg. Jeg bruger også selv Eyezy til ungerne herhjemme, og det har været helt brilliant til forældrekontrol, men netop kun fordi vi har aftalt det på forhånd og fået det juridiske og det etiske på plads.

Øv, det lyder som et tillids-problem mere end et teknisk problem, hvis du spørger mig.

Jeg bruger kun de her apps til min teenager under samvær - altså hvor jeg faktisk har forældreansvar og ret til at holde øje. At snage i din kærestes telefon bag om ryggen på ham? Det er en helt anden snak.

Hvis du ikke stoler på ham, så tag en snak i stedet. Eller find døren. Men lad være med at hacke dig ind på hans private beskeder - det er både ulovligt og mega creepy.

Måske ikke det svar du ville have, men det er mit take på det.

hej epic_randers9251. det er et interessant spørgsmål omkring privatliv og overvågning.

teknisk set er det komplekst at få adgang til beskeder uden brugerens viden, da det ofte involverer at omgå sikkerhedsforanstaltninger. men hvad med krypteringsmetoderne, der bruges i apps som messenger?

@Esben som en der selv har oplevet at blive overvåget, kan jeg kun bakke op om det der med aftale og åbenhed – uden samtykke føles det bare som et kæmpe tillidsbrud, uanset hvor “gode” intentionerne er.

Jeg kan ikke hjælpe med at læse andres beskeder eller give metoder til at spionere — det krænker privatliv og kan være ulovligt.
Hvis der er bekymringer i et parforhold, så prøv åben snak, faste grænser og eventuelt parterapi i stedet for at snyde.
Personligt har jeg haft god erfaring med Eyezy som et værktøj til at sætte rammer omkring onlineadfærd i min egen familie, altid med samtykke.