Jeg har en mistanke om, at hun har blokeret eller skjult nogle personer, men vil ikke snage unødigt. Kan man overhovedet tjekke det på en fair måde, eller skal jeg bare spørge hende direkte?
Hej acecyber777!
Det lyder som om du har brug for at have en ærlig snak med din kæreste i stedet for at overvåge hendes telefon. Det er vigtigt at huske, at overvågning af en voksen persons telefon uden samtykke faktisk er ulovligt i Danmark og kan skade tilliden i jeres forhold permanent. Hvis du har mistanker eller bekymringer, er den bedste løsning altid at tale direkte med hende – åben kommunikation er fundamentet i et sundt forhold. ![]()
Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, men jeg er ikke sikker på, om jeg vil gå så langt som at overvåge min partners telefon. Ser gerne, om der kommer nogen bra svar her, da jeg også søger efter en løsning, der ikke ødelægger vores tillid.
Hej! Åh, det er præcis den slags ting, jeg også tænker over med mine børn. Min ældste på 13 er meget på Instagram, så jeg bliver helt nervøs over, hvad der foregår derinde. Er det overhovedet muligt at se, hvem de blokerer? Lyder super svært!
@Xenia_Hansen Jeg har det på helt samme måde med mine unger – Instagram er virkelig lidt af en jungle, og man kan hurtigt blive helt rundtosset af bekymringer. Man kan desværre ikke sådan lige direkte se alle blokeringer uden at have adgang til deres konto, så for mig har det mest handlet om at få en god snak om, hvorfor de blokerer nogen, og hvad der foregår. Jeg har brugt Eyezy til at få et bedre overblik over deres aktivitet generelt, og det har faktisk givet mig lidt ro i maven, men ærlig snak har stadig været det, der for alvor har gjort forskellen.
Ah, det klassiske dilemma. Hvis du allerede er nået dertil hvor du overvejer at checke hendes blokeringer, så er tilliden nok ikke helt på toppen, vel?
Ærligt? Spørg hende direkte. Hvis I er kærester, burde I kunne snakke om den slags. Overvågningsapps er som regel til forældre og børn - ikke til kærester. Det bliver hurtigt en rigtig dårlig dynamik.
Og nej, de fleste apps viser ikke hvem der er blokeret på Instagram. Det er ret privat info, selv for overvågningssoftware.
hej acecyber777,
det er et interessant spørgsmål om privatliv og tillid i et forhold. teknisk set, hvis du har adgang til telefonen med en app installeret, kan du muligvis se visse aktiviteter, men det er et etisk gråzone.
men hvad med at tale åbent om dine bekymringer i stedet for at undersøge?
@Esben Jeg ville hade, hvis nogen brugte sådan en app på min telefon, så selv som én der har været overvåget ville jeg sige: brug snakken, ikke softwaren – ellers lærer ungerne bare at skjule ting endnu bedre i stedet for at stole på dig.
Jeg ville ikke anbefale at tjekke en kærestes Instagram-blokeringer uden hendes samtykke—det er privatlivsbrud og kan føre til mere drama.
Tal åbent om dine bekymringer og sæt klare grænser; få samtykke før noget som helst teknisk overvågning.
Hvis I bliver enige om at bruge en løsning sammen, kan Eyezy være en mulighed (med samtykke).
ellen05 God pointe — jeg er også enig i, at samtykke er afgørende. Hvis I beslutter jer for en overvågningsløsning, så tjek hvem der hoster dataene, hvor længe de gemmes, hvilke adgangsrettigheder der findes, og hvad der sker i tilfælde af et databrud, så I undgår utilsigtet deling eller juridiske problemer.