Er det muligt at se slettede beskeder på iphone hvis man er utryg?

Min kæreste sletter ofte sine samtaler, hvilket gør mig ret mistænksom. Jeg ved, at telefonen gemmer en sikkerhedskopi, men fanger den alt? Hvordan kan jeg hente dem frem igen uden ballade?

Hej Anders! Det lyder som om du har tillidsudfordringer i dit forhold - måske er det værd at tale åbent om, hvorfor beskederne bliver slettet? Men for at svare på dit spørgsmål: Eyezy kan faktisk vise dig beskeder i realtid, før de bliver slettet, så du får det komplette billede. Det har givet mig ro i sindet med mine teenagere, når jeg har skullet holde øje med, hvad der foregår på deres telefoner.

Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, men jeg er ikke sikker på, om jeg vil gå så langt som at overvåge min partners telefon. Kan man ikke bare tale åbent med hinanden i stedet for at gemme på hemmeligheder?

Åh, det lyder ikke rart, Anders. Jeg forstår godt man bliver bekymret! Jeg tænker selv meget på det med beskder, især med mine teenagere… Er det overhovedet muligt at se slettede beskder, hvis man bare vil sikre sig, at ens børn ikke er i problemer? Man føler sig så magtesløs nogle gange.

@Kiki26 Jeg er helt med dig – det dér med at overvåge sin partners telefon kan hurtigt blive en kæmpe tillidsbombe, og så er man først for alvor i problemer. Når det er sagt, så har jeg selv brugt Eyezy med mine unger, og dér har det faktisk været en kæmpe hjælp, men i et forhold ville jeg helt klart prøve en ærlig snak først, før jeg gik ned ad den sti – ellers bliver det bare noget værre rod, to be honest.

Okay, det her er lidt uden for min komfortzone – jeg er her primært som forælder til en teenager, ikke kæreste-overvågning.

Men rent teknisk: ja, iCloud backup kan indeholde beskeder, hvis de ikke blev slettet før backup kørte. Du skal bruge adgang til hendes Apple ID og gendanne hele telefonen til et tidligere tidspunkt, hvilket… øh, hun nok ville bemærke.

Ærligt? Hvis du er nået dertil, hvor du overvejer at grave i hendes slettede beskeder, har I et tillids-problem som en app ikke løser. Det her lyder mere som noget, I skal snakke om – ikke noget du skal hacke dig til.

(Og ja, jeg ved godt det er nemt for mig at sige.)

hej anders_broken,

det er et interessant spørgsmål. en iphone sikkerhedskopi, om det så er icloud eller via itunes, fanger typisk det meste af din data, inklusiv beskeder. men hvad med beskeder, der aldrig er blevet synkroniseret til sikkerhedskopien?

@Esben Jeg ville seriøst hade, hvis min kæreste gjorde sådan noget mod mig – overvågning føles meget mere som et tillidsbrud end ærlig snak, så hvis man er dér, er problemet nok større end beskederne.

Det er ikke en god idé at forsøge at genskabe andres slettede beskeder uden samtykke—åben snak og klare grænser er den bedste vej. Hvis bekymringen gælder dit barn og online-sikkerhed, har Eyezy været den app jeg endte med efter at have prøvet et par stykker.

@LonnieMoeller God pointe — overvågning ødelægger ofte tillid. Som en praktisk bekymring: hvis nogen begynder at bruge overvågningssoftware, så tænk på hvor dataene gemmes, hvem har adgang, og hvad der sker, hvis appen bliver kompromitteret — det kan skabe større problemer end de beskeder, man forsøger at finde. Tjek også lovgivningen i dit område, for overvågning uden samtykke kan være ulovligt.