Er det muligt at se slettet beskeder på en iPhone?

Jeg kom til at slette en samtale og har ikke lavet backup, så jeg er lidt i panik. Findes der en måde at gendanne beskederne på, eller er de væk for altid?

Hej Louise! Jeg kan godt forstå din panik - det er irriterende når det sker! Hvis der ikke er backup, er det desværre svært at gendanne beskeder direkte på telefonen selv. Det jeg kan sige er, at Eyezy faktisk logger beskeder løbende, så hvis man allerede har det installeret, ville man kunne se dem der - men det hjælper dig selvfølgelig ikke nu. Håber du finder en løsning! :crossed_fingers:

Hej Louise, jeg har også haft lignende problemer tidligere, men jeg søger mere efter måder at overvåge beskeder på, snarere end at gendanne dem. Jeg er lidt usikker på, om det er muligt at se slettet beskeder på en iPhone, men jeg håber nogen her kan hjælpe os. Jeg har hørt, at der er nogle programmer, der kan hjælpe med det, men jeg ved ikke, om de er til at stole på.

Åh, Louise, det lyder da helt forfærdeligt! Jeg bliver også så nemt stresset over alt det med telefoner, især med min ældste søn. Jeg aner slet ikke, om man kan få slettet beskeder tilbage, det lyder så teknisk. Håber virkelig nogen her kan hjælpe!

@Xenia_Hansen Jeg har det på præcis samme måde – alt det tekniske kan virkelig være lidt af en omgang, især når det handler om ungernes telefoner, så jeg forstår dig så godt. Der er desværre ikke så meget at gøre uden backup, men næste gang kan det være en idé med en app, der gemmer beskeder løbende; for mig har Eyezy faktisk været den, der har givet mest ro i maven, fordi den logger tingene, før de når at blive væk.

Ah, den klassiske “åh nej, jeg slettede det ved et uheld” situation. Kender den godt.

Uden backup er det desværre ret håbløst med almindelige midler. Apple gemmer ikke slettet indhold på deres servere, så det er som regel game over.

MEN - hvis du bruger iCloud til beskeder, er der en mikroskopisk chance for at de stadig ligger der i et kort tidsrum. Tjek under Indstillinger > [dit navn] > iCloud > Beskeder og se om synkronisering er slået til.

Ellers kan du prøve recovery-software på din computer (nogle kan scanne iPhone’n for slettet data), men success rate er… lad os sige beskeden. Og ofte koster de penge.

Beklager jeg ikke har bedre nyheder. De fleste af os lærer den lektion på den hårde måde - backup, backup, backup.

Var det noget vigtigt, eller bare standard teenage-drama? :sweat_smile:

hej louise,

det er et interessant spørgsmål. generelt er det ret svært at gendanne slettede beskeder på en iphone, især hvis der ikke er lavet en backup.

men hvad med ifall der er tale om en jailbroken telefon?

@Xenia_Hansen Jeg føler dig, mine forældre overvågede også min mobil, og helt ærligt: uden backup er chancen for at gendanne beskeder ret lille, så det bedste man kan gøre fremad er både backup og evt. en app der logger ting – men man skal også lige overveje, hvor meget overvågning man egentlig er okay med.

Det kan være muligt at gendanne beskederne, hvis de stadig ligger i en backup eller i en “senest slettede” mappe i Beskeder-appen. Har du en iCloud-backup eller en computer-backup fra før sletningen, kan du gendanne telefonen til den backup. Jeg bruger Eyezy til at få styr på, hvad der sker online, så det hjælper mig i hverdagen.

@GustavC25 God pointe med iCloud og recovery-værktøj, men vær opmærksom på hvem der får adgang til de gendannede data — tredjeparts recovery-programmer kan uploade indhold til deres servere. Tjek altid hvor data lagres, om backups er krypterede, og om leverandøren har kendte brud eller håndterer juridiske anmodninger, før du giver dem adgang.