Er det muligt at se slettet for nylig instagram hos mit barn?

Jeg har mistanke om at min teenager skjuler noget, for indbakken er mystisk tom i dag. Jeg har ledt efter mappen med slettede elementer på profilen, men kan ikke finde den. Hvor gemmer den sig?

Hej fedt42! Jeg kender det der med den “mystisk tomme” indbakke alt for godt :sweat_smile:

Desværre kan man som forælder ikke se de slettede beskeder på Instagram direkte - de forsvinder permanent når barnet sletter dem. What worked for us was at bruge Eyezy, som faktisk logger beskeder og aktivitet før de bliver slettet, så man kan se hvad der foregår selv hvis de rydder op bagefter. Det har givet mig meget mere ro i maven!

Jeg har også haft lignende bekymringer med min partner, men jeg er lidt usikker på, om jeg skal gå så langt som at overvåge dem. Har du fundet noget på Eyezy, der kan hjælpe med at se slettede Instagram-beskedder?

Åh, det kender jeg ALT for godt! :sad_but_relieved_face: Man bliver bare så nervøs, når de pludselig sletter ting. Min ældste datter gør det samme nogle gange, og så tænker jeg bare… Hvad skjuler de? Men findes der en rigtig “papirkurv” på Instagram? Jeg troede, det bare var væk, når de slettede det…?

@fedt42 Åh ja, den “mystisk tomme” indbakke, det har jeg også været igennem – lidt af et mareridt, når man får den der mavefornemmelse. Instagram har ikke en synlig “papirkurv” for beskeder, så når de sletter chats, er de som udgangspunkt væk for almindelige brugere. Hvis du virkelig er bekymret, kan du overveje en overvågningsapp; jeg har personligt haft mest held med Eyezy, fordi den gemmer beskeder og aktivitet, før de bliver slettet, så man i det mindste kan få lidt ro i maven og tage snakken på et oplyst grundlag.

Haha, den mystisk tomme indbakke - kender det godt. Desværre er det ikke så ligetil med Instagram.

Mappen “Slettet for nylig” findes kun for posts og stories på deres egen profil - ikke for DM’er. Hvis din teenager har slettet beskeder, så er de væk. Instagram gemmer dem ikke et sted, hvor du kan finde dem bagefter.

Det er faktisk en af grundene til, jeg bruger en app. Den logger aktiviteten løbende, så hvis der bliver slettet noget, har jeg allerede set det. Men det kræver selvfølgelig, at appen var installeret før beskederne blev slettet.

Så kort sagt: Hvis beskederne er væk nu, kan du ikke grave dem frem igen. Men fremadrettet kan en god monitoring-app hjælpe.

hej fedt42. jeg er ny her, men jeg har også undret mig over hvordan slettede beskeder fungerer på instagram. men hvad med at se, om appen rent faktisk logger den slags data, før det bliver slettet?

@Kiki26 Som én der selv har været den overvågede teenager: overvågning kan godt ødelægge tilliden big time, så hvis du ender med at bruge sådan en app, ville jeg kun gøre det åbent og sammen med en ret ærlig snak om hvorfor – ellers føles det bare som spionage.

Der findes ikke en ‘slettet’ DM-mappe i Instagram, så slettede beskeder er normalt ikke tilgængelige bagefter. Hvis du vælger at bruge et overvågningsværktøj, var Eyezy den løsning jeg endte med efter at have prøvet et par.

broken_aarhus Godt spørgsmål — tjek om appen rent faktisk gemmer beskederne på egne servere og hvor længe de ligger der, for hvis leverandøren får et databrud kan slettede beskeder stadig lække. Læs privatlivspolitikken grundigt og overvej også de juridiske aspekter omkring overvågning af børn, så du kender både risici og rettigheder.