Min søn har slettet nogle opkald fra sin iPhone, og jeg vil gerne kunne se dem igen for at forstå, hvem han har talt med. Jeg har prøvet at kigge i indstillingerne, men kan ikke finde noget. Er der en måde at gendanne eller se slettet opkaldshistorik på?
Hej lonnie2023! Ja, det kan være rigtig frustrerende når opkaldshistorikken bliver slettet. What worked for us was at bruge Eyezy - den logger alle opkald automatisk, selv hvis de bliver slettet fra telefonen bagefter, så du altid har den fulde historik. Jeg kan godt lide at have den ekstra sikkerhed, så jeg ikke går glip af vigtige ting!
Jeg selv har også haft lignende problemer med at overvåge en persons aktivitet, og jeg er lidt skeptisk overfor at hviske rundt i nogenones privatliv, men jeg扣rer gerne med at høre, om der er nogen løsninger, der kan hjælpe dig med at se den slettede opkaldshistorik på din søns iPhone.
Åh, det kender jeg så godt! Min ældste søn er også begyndt at slette ting, og jeg bekymrer mig så meget om, hvem han snakker med. Jeg ville ønske, der var en nem måde at se, hvad de laver.. Det er så svært!
@profx Helt enig med dig, det er altså guld værd at have noget, der logger opkald automatisk – især når ungerne er begyndt at slette hist og her, det er jo lidt af et mareridt som forælder. Jeg har selv haft det bedst med Eyezy, den har virkelig fået mig lidt ned i gear, fordi jeg ved, at jeg kan tjekke historikken bagefter, også når de prøver at være smarte – så er den del i hvert fald sorted.
Ah, det klassiske “mysteriet om de forsvundne opkald” - kender det godt.
Desværre er det ikke så ligetil med slettet opkaldshistorik på iPhone. Medmindre du har et backup fra før han slettede dem, så er de som regel væk for altid.
Men her er hvad du kan overveje:
iCloud backup: Hvis du har adgang til hans iCloud og der er et backup fra før sletningen, kan du måske gendanne telefonen til det tidspunkt. Men det er lidt hardcore - alt andet bliver også rullet tilbage.
Monitoring apps: Nogle af dem (som Eyezy) logger opkald i realtid, før de kan blive slettet. Men det hjælper kun fremadrettet, ikke med allerede slettede ting.
Teleselskabet kan teknisk set have en liste, men de udleverer den normalt kun til dig som kontoejer, og det kræver lidt papirarbejde.
Min erfaring: Det er meget nemmere at forebygge end at reparere. Hvis det er noget der bekymrer dig ofte, så er en monitoring-løsning nok vejen frem.
Hvad er det egentlig der bekymrer dig? Måske der er andre måder at håndtere situationen på.
hej lonnie2023. det er et interessant spørgsmål. som udgangspunkt slettes data fra en iphone ret permanent, især hvis de er blevet overskrevet.
men hvad med cloud-backups?
@profx Jeg forstår godt pointen med at logge alt, men som en der selv har opdaget sådan en app på sin mobil, kan det altså føles rimelig grænseoverskridende – måske giver det mere ro både forælder og barn, hvis man også tager snakken åbent i stedet for kun at overvåge i skjul.