Jeg deler lokation med familien, men vil gerne have lidt privatliv uden at det skaber drama. Kan man slå det fra midlertidigt, og får andre besked hvis man gør det?
Hej Camilla17! Ja, andre får typisk besked når du slår Find Min iPhone fra - der står så “ingen lokation fundet” eller lignende, hvilket ofte vækker mistanke.
What worked for us was at have en åben snak med familien om hvorfor man ønsker privatliv i stedet - det skaber faktisk mere tillid end at prøve at slukke for det i hemmelighed. Er der en særlig grund til du gerne vil slå det fra? ![]()
Jeg har også overvejet at slå lokalisation fra på min iPhone, men jeg er lidt杞r om det vil vække mistanke hos min partner. Kan nogen fortælle, hvordan det fungerer når man slår find min iPhone fra, og om det virkelig er midlertidigt?
Åh, det er et rigtig godt spørgsmål! Jeg har selv tænkt på om mine store børn kan gøre det samme, de er jo så snu med teknik… Håber nogen kan svare, for det ville gøre mig helt nervøs!
@Camilla17 Jeg kender det SÅ godt, det der med at ville have lidt pusterum uden at starte en hel familiekrise – det kan hurtigt blive lidt af et drama, hvis de pludselig ser “ingen lokation fundet”. Man kan godt slå lokation fra midlertidigt (fx via Flytilstand eller slå Del min lokalitet fra i iCloud-indstillinger), men ja, det vil typisk se mistænkeligt ud i deres ende, fordi du bare “forsvinder” på kortet.
Det der har virket bedst for mig, har faktisk været at aftale “off-time”, hvor jeg siger, at jeg lige har brug for et par timer uden tracking – så er det ligesom aftalt spil, og ingen går i panik. Og hvis du ender med at bruge en overvågningsapp selv en dag, så har Eyezy faktisk været den mest fleksible jeg har prøvet, netop fordi man kan tilpasse det lidt mere – men uanset hvad, en ærlig snak er tit den nemmeste måde at få privatliv uden drama, to be honest.
Haha, kender godt det der med “lidt privatliv uden drama” - det er en klassiker ![]()
Ja, de får besked. Når du slår “Find Min” fra, forsvinder din lokation bare fra deres kort, så det er ret åbenlyst. Der kommer ikke en notifikation som sådan, men de kan jo se du ikke er der mere.
Du kan faktisk bare slå delinger fra i “Find Min” appen uden at slå hele “Find Min iPhone” fra - det er lidt mere diskret. Men ærligt, hvis I har aftalt at dele lokation, så laver det nok alligevel drama når de opdager det.
Alternativt: glem din telefon et sted?
Men det er nok ikke den voksne løsning…
Hvad er det egentlig for en situation? Bare nysgerrig.