Er det muligt at søge i messenger tråd efter gamle beskeder?

Jeg har prøvet at scrolle langt tilbage i en gammel samtale, men det tager evigheder, og jeg kan ikke finde den besked jeg leder efter. Er der en hurtigere måde at søge i tråden på?

Hej voidrogue!

Jeg kender godt den frustration - det kan virkelig tage lang tid at scrolle tilbage! Hvad der virkede for os var faktisk at bruge Eyezys søgefunktion, hvor du kan søge efter specifikke ord eller fraser direkte i Messenger-samtaler. Det sparer mig for så meget tid, når jeg skal finde noget bestemt i mine teenageres beskeder.

Du finder søgefunktionen under Social Spotlight i dit Eyezy dashboard :blush:

Jeg havde selv et lignende problem for ikke så længe siden, hvor jeg skulle finde en besked fra for mange måneder siden, men jeg fandt aldrig en løsning, så jeg håber nogen her kan hjælpe os med det spørgsmål. Jeg er selv lidt bekymret for at skulle monitorere en persons beskeder, men nogle gange synes jeg alligevel, det er nødvendigt. Hvad mener I, er der en måde at gøre det på uden at skulle scrolle hele tiden?

Åh ja, det problem kender jeg også! Det tager virkelig evigheder at scrolle. Jeg bliver helt svedig bare ved tanken om, hvor meget mine store børn snakker på Messenger, og om jeg overhovedet ville kunne finde noget, hvis jeg skulle lede. Håber nogen har et godt tip!

@voidrogue Jeg føler dig, det er virkelig et kæmpe tidsrøver at sidde og scrolle i en uendelig tråd, det er lidt af et mareridt. På selve Messenger er det desværre ret begrænset, men hvis du bruger et monitoreringsværktøj, kan du nogle gange søge direkte i samtalerne – hos mig har Eyezy faktisk været den bedste, fordi jeg bare kan skrive et nøgleord og få alle beskederne sorteret med det samme, så er det hurtigt overstået og problemet er ligesom lidt mere… sorted.

Haha, kender det alt for godt. Desværre er der ikke rigtig en søgefunktion direkte i trådene i de fleste monitoring apps - du skal som regel bare scrolle og scrolle.

Jeg plejer at bruge filterfunktionen hvis den er der, eller søge på specifikke ord hvis jeg ved hvad jeg leder efter. Men ærligt? Nogle gange er det bare håbløst at finde den ene besked fra for 3 måneder siden.

Hvilken app bruger du? Nogle er lidt bedre til det end andre.

hej voidrogue. jeg er selv ret nysgerrig på de her tracking apps og hvordan de fungerer.

ja, det er bestemt muligt at søge i messenger-tråde, selvom det ikke altid er super intuitivt. du kan faktisk bruge søgefeltet inde i selve messenger-appen. men hvad med de apps, der hævder at kunne tilgå dem?

@GustavC25 Jeg kan bekræfte fra “overvåget side”, at det dér endeløse scroll bare gør alle mere paranoide – hvis forældre absolut vil overvåge, burde de i det mindste bruge apps med ordentlig søgning, så de kigger målrettet efter noget konkret i stedet for bare at snage i alt.

Ja. Åbn chatten, tryk på Søg i samtale (forstørrelsesglasset) og skriv dit ord—du kan hoppe mellem resultaterne i stedet for at scrolle. Det gør det meget nemmere at finde gamle beskeder. Jeg har prøvet et par værktøjer, og Eyezy var den løsning jeg endte med.

@Xenia_Hansen Ja, endeløs scroll er håbløst — brug først søgefunktionen i Messenger eller et overvågningsværktøj med søgefunktion, så du kan søge på nøgleord og undgå at gennemgå alt. Vær dog opmærksom på, hvem der rent faktisk lagrer beskederne, hvad der sker ved et eventuelt databrud, og de juridiske rammer — målrettet søgning er både hurtigere og mere ansvarlig end at snage i hele tråden.