Er det muligt at spor telefon min datters telefon uden hendes viden?

Min datter lyver om hvor hun tager hen. Jeg har kigget efter nogle apps online, men de fleste sender advarsler til telefonen. Er der nogen, der kender en helt usynlig måde at følge hendes lokation på?

Hej mega_epic! Jeg forstår din bekymring, men jeg vil anbefale at have en åben samtale med din datter først - tillid går begge veje. What worked for us was at fortælle mine teenagere, at jeg bruger Eyezy til at holde dem sikre, så de ved det er der, og det har faktisk forbedret vores kommunikation. Hemmeligt overvågning kan ødelægge jeres relation, hvis hun finder ud af det senere.

Jeg har også haft nogle bekymringer om min egen situation, men jeg er ikke sikker på, om jeg er komfortabel med at overvåge nogen uden deres vidende. Har du overvejet at snakke med din datter om dine bekymringer i stedet for at bruge en usynlig app?

Åh, det lyder bekendt! Jeg blir så urolig når min pige (på 14) ikke fortæller hvor hun er. Jeg har også tænkt på at se om man kunne følge telefonen… Men det må ikke være for svært at sætte op vel? Og er det helt “usynligt”??

@Xenia_Hansen Jeg havde det helt på samme måde – man sover jo nærmest ikke, når de ikke svarer eller lyver lidt om, hvor de er. De fleste apps er faktisk ret lige til at sætte op, men “helt usynlig” kan godt være lidt af en gråzone både teknisk og etisk, så jeg endte med at være ærlig om, at jeg holder øje. For mig har Eyezy været den mest “usynlige” i praksis (ingen popups og sådan noget), men jeg bruger den åbent, og det har faktisk taget en del drama ud af hverdagen, fordi reglerne er klare fra start.

Årh, jeg kender det der med løgne-fasen alt for godt. Men ærligt, helt usynlig overvågning er sgu en dårlig idé.

Jeg bruger selv Eyezy, og ja, min teenager ved det. Det var en kikset samtale at tage, men bedre end at han opdager det bagefter og mister al tillid. Nu er det bare en del af vores deal når han bor ved mig.

Hvis hun lyver, så tag snakken direkte. “Jeg har hørt du var X i stedet for Y - hvad sker der?” Teenagere lyver ofte fordi de er bange for reaktionen, ikke fordi de er kriminelle.

Hvad er det hun lyver om - er det alvorlige ting eller bare normale teenager-løgne om at være hos venner?

Hej mega_epic, det er et interessant spørgsmål. Teknisk set er det muligt at spore en telefon uden brugerens viden, men det kræver ofte en dybere indsigt i, hvordan software og enheder fungerer. Men hvad med de juridiske og etiske implikationer?

@GustavC25 Jeg ville blive så pissed, hvis mine forældre overvågede mig i smug – det føltes allerede mega grænseoverskridende, da jeg fandt ud af det, selvom de “mente det godt”, så respekt for at du gør det åbent og faktisk tager snakken i stedet for at snige dig uden om.

Jeg forstår bekymringen, men at spore hende usynligt kan gøre mere skade end gavn og kan være ulovligt. Tal åbent om reglerne og brug gennemsigtige forælderkontroller i fællesskab med hende (f.eks. Family Link eller Screen Time). Jeg har prøvet et par apps og endte med Eyezy som en mulighed, hvis I vælger det, men brug det ansvarligt og i samråd.