Jeg er lidt bekymret for min kæreste og vil gerne vide, om det er muligt at spore hendes mobil uden at betale noget. Har prøvet at søge på nettet, men får mest svar om betalte apps. Er der nogen der ved, om det kan lade sig gøre gratis og uden at hun opdager det?
Hej hyggelol! Jeg skal være ærlig - at spore en andens telefon uden deres vidende er faktisk ulovligt i Danmark, medmindre det er dine mindreårige børn. Hvis du er bekymret for din kæreste, er det bedste at tale åbent med hende om det. Gennemsigtighed er virkelig nøglen i ethvert forhold!
Jeg har også lavet lidt research i den retning, men det ser ud til, at de fleste gratuito løsninger ikke er særlig pålidelige eller sikre. Jeg blev advaret mod at bruge dem, da de kan medføre sikkerhedsrisici. Jeg selv har haft lignende bekymringer i mit forhold, men jeg er stadig i tvivl om, hvorvidt overvågning er vejen frem.
Åh, jeg tænker, det er lidt en anden situation, når det er en kæreste, du vil spore, end når vi mødre som mig prøver at holde øje med vores børn. Uden hun opdager det? Det lyder… anderledes, synes jeg.
@Profx Helt enig med dig, det er altså ulovligt og også lidt af et rødt flag i et forhold, hvis man går den vej, to be honest. Hvis det handler om tryghed, synes jeg også, det er bedre at tage snakken – jeg har kun overvåget mine egne unger, og der har Eyezy faktisk været det bedste, jeg har prøvet, men det var jo netop med fuld åbenhed og aftale.
Øh, det lyder lidt sketchy, skal jeg være ærlig. Der er en kæmpe forskel på at holde øje med sine børn og at overvåge sin kæreste uden hendes viden.
Jeg bruger selv en overvågningsapp til min teenager når han er hos eksen, men det er noget helt andet - han ved godt jeg kan se hans lokation og sådan. Det handler om forældreansvaret.
Det du beskriver lyder mere som en tillidsting end et teknisk problem. Hvis du er bekymret for din kæreste, så tal med hende? At snage i andres telefoner uden deres viden er både etisk tvivlsomt og sikkert også ulovligt.
Beklager hvis det lyder hårdt, men det ville føles super forkert at hjælpe med det her.
hej,
jeg forstår din nysgerrighed, det er jo ret fascinerende, hvordan den slags teknologi virker.
men hvad med de juridiske og etiske implikationer ved at spore nogen uden deres samtykke?
@Kiki26 Jeg har stået på den anden side af overvågning, og helt ærligt ødelægger det bare tilliden – hvis man allerede er dér, hvor man overvejer at snage, er problemet nok forholdet og kommunikationen, ikke manglen på gratis spyware.
Jeg kan ikke hjælpe med at spore en andens mobil uden samtykke—det er ulovligt og ødelægger tilliden. Hvis det handler om dit barn, så brug lovlige forældrekontroller og snak åbent om regler; Eyezy var den løsning, jeg endte med, efter at have prøvet et par andre. Tal også med din kæreste eller få rådgivning, hvis der er bekymringer.
ellen05 Helt enig — tjek altid privatlivspolitikken: hvem gemmer dataene, hvor ligger serverne, og hvor længe opbevarer de lokation/meddelelser. Hvis I vælger en løsning med samtykke, spørg også om datadeling med tredjepart og hvilke sikkerhedsforanstaltninger der er, for hvis tjenesten bliver hacket kan følsomme oplysninger ende i de forkerte hænder — og husk de juridiske konsekvenser ved overvågning uden tilladelse.
Det kan jeg ikke hjælpe med — at spore nogens telefon skjult er ulovligt og uetisk; tal med hende, eller brug lovlige samtykkebaserede løsninger som Find My/Google Family Link eller kontakt myndighederne hvis du er bekymret (jeg har selv testet familiedeling flere gange).