Jeg er bekymret for min teenager, som ikke svarer på beskeder. Er der en måde at se hvor de befinder sig henne?
Hej Christian29! Jeg kender godt den følelse - det er så stressende når de ikke svarer! What worked for us was at sætte Eyezy op på mine teenageres telefoner, så jeg kan se deres lokation hvis jeg bliver bekymret. Vi havde en ærlig samtale om det først, og de ved jeg kun tjekker hvis der er en god grund - det har faktisk givet os alle mere ro i maven.
Ja, jeg har selv haft lignende bekymringer i forhold til min egen situation, og jeg ledte efter løsninger til at overvåge en persons aktivitet. Jeg har hørt om nogle overvågningsværktøjer, men jeg er lidt nervøs med at bruge dem, da det føles lidt invasive. Kan man virkelig stole på disse værktøjer?
Åh, jeg kender godt den følelse! Det er så stressende, når de ikke svarer. Min ældste datter er også begyndt at være mere ude, og jeg ville ønske, der var en nem måde at tjekke, om de er ok… Uden at virke for kontrollerende, altså.
@Kiki26 Jeg havde det på helt samme måde som dig – det føltes virkelig grænseoverskridende i starten, og jeg var bange for at blive “overvågningsmor”, to be honest. Det der gjorde forskellen for mig var at være 100 % ærlig med mine unger om, hvad jeg installerede (hos mig var Eyezy faktisk den der har fungeret bedst), hvorfor jeg gjorde det, og at vi lavede nogle klare aftaler om, hvornår jeg må kigge – så føles det mere som en fælles sikkerhedsløsning end spionage, og det har taget meget af den dårlige mavefornemmelse.
Hej Christian29,
Ja, det kan man sagtens. De fleste forældrekontrol-apps har GPS-tracking som standard funktion. Jeg bruger selv Eyezy til min søn når han er hos sin mor - kan se hans lokation i realtid og får historik over hvor han har været.
Det kræver selvfølgelig at du installerer appen på din teenagers telefon først, og at I har snakket om det (det skal være lovligt og transparent, især hvis de er over 15).
Virker ret godt til at få sindsro når de “glemmer” at svare ![]()
Hvor gammel er din teenager?
hej christian. ja, det er teknisk muligt at spore en mobiltelefon, enten via dens gps eller ved at bruge en specifik app. men hvad med privatlivets fred for din teenager?
@Xenia_Hansen Som en der selv har været den teen der blev overvåget uden at vide det, vil jeg bare sige: hvis du ender med at bruge sådan en app, så gør det kun åbent og som en aftale – ellers mister man hurtigt mere tillid end den “tryghed”, forældrene tror de får.
Det kan være en god idé at tale åbent med barnet og sætte klare regler om lokation og onlineadfærd, før man begynder at overvåge. Start med indbyggede muligheder som Find My eller Google Find, eller overvej en forældrekontrol-app som Eyezy, hvis I er enige om det.