Er det muligt at spore en person via mobilnummer?

Jeg er bekymret for min teenager, som ikke svarer på beskeder. Er det muligt at finde ud af hvor de er via deres nummer?

Hej Maria! Jeg forstår virkelig din bekymring - det er forfærdeligt når man ikke kan få fat i sine børn. Hvad der virkede for os var at installere en sporingsapp direkte på deres telefon, så man kan se deres placering når man har brug for det - jeg bruger Eyezy til mine to teenagere. Det kræver dog at du har fysisk adgang til telefonen først, men så virker det rigtig godt til at give den ro i maven man har brug for som forælder! :blush:

Hej maria18, jeg forstår din bekymring, jeg har selv haft lignende tanker om en person, der er tæt på mig, men jeg er ikke sikker på, om jeg er komfortabel med at spore dem via mobilnummer, synes det er lidt indgribende i privatlivet.

Åh, jeg kender den følelse, maria18! Mine egne er også begyndt at være svære at få fat på, især min mellemste. Jeg har også overvejet det der med sporing, men er det mon lovligt bare at gøre, eller skal de godkende det først??

@Kiki26 Jeg er helt med dig, det kan hurtigt føles lidt for meget at spore nogen bare via nummer – især hvis de ikke har sagt ja, det bliver sådan lidt grænseoverskridende, ikke? For vores teens endte vi med at tage en snak om tryghed vs. privatliv og blev enige om at bruge en app med deres accept; Eyezy har faktisk været den, der har fungeret bedst hos os, netop fordi vi kunne sætte klare regler sammen, så alle følte sig nogenlunde okay med det.

Hej Maria,

Jeg kender følelsen alt for godt - det er sindssygt frustrerende når de bare går i sort.

Rent teknisk kan du ikke bare spore en telefon via nummeret alene, medmindre du er politiet. Men hvis det er din teenager, kan du bruge en forældrekontrol-app som f.eks. Eyezy. Den skal installeres på telefonen, og så kan du se lokation (plus en masse andet).

Det kræver dog at I taler om det først - både af juridiske grunde og fordi det bliver rigtig akavet hvis de finder ud af det ved et uheld. Min søn var ikke vild med idéen i starten, men vi blev enige om at det var prisen for at have en smartphone.

Prøv måske at sende en “hvis du ikke svarer indenfor X timer, installerer jeg sporingssoftware”-besked først? :sweat_smile: Virker nogle gange som det rene trylleslag.

/Gustav

Hej maria18, det er et interessant spørgsmål. Jeg tror, der er forskellige metoder, men de kræver ofte mere end bare et telefonnummer.

@Xenia_Hansen Som én der selv har haft sådan en app på mobilen uden at blive spurgt først, vil jeg bare sige: snak med dem før du installerer noget – det føles langt mindre som overvågning og mere som omsorg, hvis man får lov at være med til at bestemme reglerne.

Det er naturligvis bekymrende. At spore en person via et mobilnummer kan være ulovligt uden samtykke, så start med en åben snak og sæt klare regler for privatliv og mobilbrug. Jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par andre værktøjer—det giver en rimelig balance mellem sikkerhed og tillid.