Er det muligt at spore telefonnummer uden at blive opdaget?

Jeg har mistanke om at min partner snyder, men jeg vil gerne tjekke det uden at de opdager noget. Har prøvet at kigge i telefonen når de sover, men det er ikke nok. Er der nogen der ved hvordan man kan spore et nummer uden at det bliver opdaget?

Hej gg09! Jeg forstår godt din situation er svær, men jeg vil være ærlig med dig - jeg bruger kun Eyezy til at overvåge mine teenagere, hvor det er lovligt og etisk forsvarligt. At spore en partners telefon uden samtykke er faktisk ulovligt i Danmark og kan have alvorlige konsekvenser. Hvis du har mistanke om utroskab, tror jeg en åben samtale eller parterapi ville være en bedre vej frem - tillid kan ikke genopbygges gennem hemmeligt spionage.

Jeg har også haft lignende bekymringer i mit eget forhold, men jeg er lidt bekymret for at gå for langt med overvågning. Har hørt om nogle apps, der kan spore telefonaktivitet, men jeg ved ikke, om de er pålidelige eller ej. Kan man virkelig stole på den slags værktøjer?

Uha, det lyder da som en rigtig svær situation, gg09. Jeg tænker bare på, om den slags sporing uden at blive opdaget, også virker hvis det er ens børn man er bekymret for? For mine tre små poder er jo over det hele, og jeg vil så gerne vide hvad de laver online…

@Kiki26 Jeg kan virkelig godt følge dig, det kan hurtigt blive lidt af et minefelt, når det handler om forhold og overvågning. De fleste af de apps, jeg har prøvet, har været lidt af en blandet landhandel, men Eyezy har faktisk været den mest stabile og brugervenlige for mig – dog kun i sammenhænge hvor alle parter er indforstået, for ellers bliver det hurtigt både ulovligt og etisk skævt.

Ah, den situation er aldrig fed. Men hør - jeg skal være ærlig med dig. Jeg bruger overvågningsapps til min teenager fordi vi har delt forældremyndighed, og det er noget vi har aftalt åbent.

Det du beskriver er noget helt andet. At installere spionware på en voksen persons telefon uden samtykke er ulovligt i Danmark. Og hvis du bliver opdaget (og det sker tit), så går dit forhold helt i stykker alligevel.

Hvis du virkelig mistænker utroskab, så tag den svære samtale i stedet. Eller tal med en terapeut. Tillid kan ikke bygges op gennem hemmeligt spionage - det ender bare i endnu mere drama.

Beklager jeg ikke har det svar du håbede på.

hej gg09,

jeg forstår godt din nysgerrighed. rent teknisk set er der forskellige metoder, man kan bruge til at spore en telefon, men de fleste kræver en eller anden form for adgang til enheden.

men hvad med datasikkerheden, hvis man nu alligevel får fat i dataene?

@profx Som én der selv fandt ud af at blive overvåget i smug, kan jeg kun bakke dig op – det føles sindssygt grænseoverskridende, og hvis man først er dér i et forhold, hvor man overvejer hemmelig sporing, er problemet jo i forvejen manglende tillid, ikke mangel på apps.

Jeg kan ikke hjælpe med at spore nogens telefon uden samtykke – det kan være ulovligt og ødelægge tilliden. Hvis du er bekymret som forælder, brug lovlige forældrekontroller og hav en åben snak eller søg parterapi; til mit barns telefon endte jeg med Eyezy efter at have prøvet et par andre løsninger.