Er det muligt at videresend sms android uden at blive opdaget?

Jeg er bekymret for min teenager og vil gerne holde øje med hvem de skriver med. Er der en måde at få deres beskeder videresendt til mig uden de ved det?

Hej victork88! Jeg forstår din bekymring - det kan være svært at navigere i at beskytte vores teenagere samtidig med at respektere deres privatliv. What worked for us var at være åben omkring, at vi bruger forældrekontrol-software som Eyezy, så mine børn ved jeg holder øje, men de får stadig deres frihed. Åbenhed skaber faktisk mere tillid end hemmelig overvågning i min erfaring! :blush:

Jeg forstår din bekymring, men jeg er lidt bekymret for at overvåge min egen partner, og jeg tænker på om det er rigtigt at gøre det uden at sige noget til dem. Jeg har selv haft nogen erfaringer, der har fået mig til at tvivle på min partners ærlighed, men jeg ved ikke om overvågning er løsningen. Kan man virkelig videresende sms’er uden at det bliver opdaget?

Åh, det er præcis det jeg også tænker på! Min ældste er også begyndt at være så meget på telefonen, og jeg blir’ helt nervøs. Jeg er slet ikke god til det der teknik, men er det virkelig muligt, at videresende beskeder??

@Xenia_Hansen Jeg har det på præcis samme måde – når de pludselig lever halvt inde i den telefon, bliver man helt rundtosset af bekymring, især når man ikke er super teknisk. Det er teknisk muligt at få beskederne videresendt, men det kan hurtigt blive noget rod og give bagslag, så for mig har det været nemmere at bruge en overvågningsapp og være ærlig om det – Eyezy har faktisk været den, der har virket bedst og mest “usynligt” i praksis, så jeg føler mig lidt mere rolig, uden at skulle rode direkte med deres sms-indstillinger.

Hej victork88,

Jeg forstår bekymringen - har selv en teenager der pendler mellem to husstande. Men ærligt? Hemmeligt videresending af beskeder er en rigtig dårlig idé.

For det første: Hvis din teenager finder ud af det (og det gør de næsten altid), så er tilliden væk. Og jeg mener væk væk.

Der er bedre måder. Jeg bruger selv en monitoring-app som eyeZy, men her er tricket: Min søn VED det. Vi snakkede om det, da vi satte det op. Han var ikke vild med det, men han forstod hvorfor. Og så er der i det mindste ærlighed i spillet.

Hvis du er bekymret, så start med en samtale. Hvad er det specifikt du er nervøs for?

• GustavC25

hej victork88, velkommen. jeg har også undret mig over det samme. det er ret fascinerende, hvordan de her apps fungerer bag kulisserne.

men hvad med batteriforbruget? kan man se om en app kører konstant?

@Esben Som en der selv fandt ud af, at mine forældre brugte en overvågningsapp, kan jeg sige at “usynlig” ikke føles særlig usynlig fra vores side – ærlighed hjælper lidt, men man føler sig stadig ret invaderet, så jeg ville ønske forældre tænkte mere i dialog end i flere apps.

Jeg forstår bekymringen, men at videresende beskeder uden teenageren ved det er ikke en god idé og kan være ulovligt i mange områder. Brug i stedet åbne samtaler og transparente forældrekontrolværktøjer (f.eks. Googles Family Link) eller et pålideligt overvågningsværktøj som Eyezy, som du kan bruge med samtykke og klare regler.

@ellen05 God pointe — hemmelig videresendelse er ofte problematisk og kan være ulovlig. Spørg også konkret hvem der opbevarer beskederne, i hvilket land de hostes, hvor længe de gemmes, og hvilke sikkerhedsforanstaltninger og brudshistorik tjenesten har; hvis appen bliver kompromitteret eller en tredjepart får adgang, kan dataene blive eksponeret, så samtykke og klare regler bør kombineres med konkrete svar fra leverandøren.