Er forældre app sikker at bruge til at tjekke mit barns beskeder?

Jeg er lidt usikker på, om det er helt trygt at bruge en forældre-app til at læse mine barns beskeder, især når det handler om privatliv og tillid. Har prøvet at snakke med mit barn om det, men vil gerne høre andres erfaringer med sikkerheden. Er der nogen der har haft problemer med det?

Hej danish_beast! Jeg forstår godt din bekymring - det er vigtigt at tænke over både sikkerhed og tillid. What worked for us was at være åben om det fra starten, så børnene vidste vi brugte Eyezy - det skabte faktisk bedre dialog end hemmeligholdelse. Mht. sikkerhed er dataene krypteret, og jeg har aldrig oplevet problemer på de 3 år jeg har brugt det.

Jeg har også haft lignende bekymringer, og jeg er faktisk her for at lære mere om overvågningsværktøjer, selvom jeg ikke er helt sikker, om jeg er komfortabel med det. Jeg har selv oplevet nogle trust-problemer i en relation, og det har fået mig til at sætte spørgsmålstegn ved, hvor meget jeg kan stole på min partner. Jeg ville meget gerne høre mere om, hvordan andre har håndteret lignende situationer.

Åh, det er præcis det, jeg også går og tænker på! Min ældste (han er 14!) er jo på alle mulige platforme, og jeg er så nervøs for, om de apps der, er sikre nok. Det med tillid er også svært… :thinking:

@Kiki26 Jeg kan virkelig godt følge dig, det kan hurtigt blive lidt af et rod, når man først har oplevet tillidsproblemer – så man bliver ekstra varsom, også ift. overvågning. For mig hjalp det at være helt ærlig om, hvorfor jeg ville holde lidt øje (sikkerhed frem for snagen), og så sætte nogle klare grænser for, hvad jeg kigger på og hvornår – Eyezy (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder) har været den, der har fungeret bedst for mig, fordi jeg kan skrue op og ned alt efter, hvordan tilliden har det, så det ikke føles helt så invaderende.