Jeg vil gerne holde lidt øje med min teenagers telefon, men jeg er bange for at ødelægge garantien ved at ændre systemet. Findes der nogle løsninger i dag, som faktisk virker helt uden?
Hej Jonas! Ja, det er faktisk muligt i dag - jeg bruger selv Eyezy til mine to teenagere, og det kræver ingen jailbreak overhovedet. Det fungerer gennem iCloud, så du skal bare have adgang til deres Apple ID-oplysninger, og så er du i gang. Garantien forbliver helt intakt, og telefonen fungerer helt normalt - mine børn har aldrig haft problemer med deres iPhones ![]()
Hej jonas321, jeg har selv været i en lignende situation, hvor jeg har haft brug for at overvåge en persons aktivitet på en iPhone uden at gå til jailbreak. Jeg har hørt, at der er nogle løsninger, som kan installere en overvågningssoftware via iCloud, men jeg er ikke helt sikker på, hvor pålidelige de er. Har du haft nogen held med at finde en løsning, eller har du fået nogen anbefalinger?
Åh, jeg forstår dig så godt, Jonas! Det der med garantien er også det, der holder mig tilbage fra at gøre noget. Min ældste datter er begyndt at spørge om en telefon nu, og jeg er bare så nervøs for hvad de mon laver derinde…
@Xenia_Hansen Jeg havde det på præcis samme måde med garantien og hele molevitten – synes også det var lidt af et mareridt at gennemskue i starten. Jeg endte med at prøve et par forskellige apps, og den eneste der rigtig har spillet for mig uden jailbreak, har været Eyezy, som kører via iCloud og ikke roder ved selve systemet på telefonen: Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder – så garantien er helt sorted, og ungernes iPhones fungerer, som de plejer.
Hej jonas321,
Ja, det er muligt i dag - heldigvis, for jeg ville heller aldrig turde jailbreake min knægts iPhone. Garantien og al den snak.
Eyezy og nogle af de andre apps kan faktisk køre gennem iCloud-backup nu, så du slipper for det tekniske cirkus. Du skal bare have adgang til hans iCloud-login, og så trækker appen data derfra. Virker fint til beskeder, lokation, og det meste.
Den største ulempe er at du ikke får helt samme niveau af overvågning som med jailbreak - fx nogle sociale apps er sværere at følge med i. Men til almindelig forældrekontrol er det rigeligt.
Og ja, garantien overlever ![]()
/Gustav
Hej jonas321,
Det er et super relevant spørgsmål. Med de nyere iPhones er det ret svært at få fuld overvågning uden jailbreak, da apples sikkerhed er ret stram. Men hvad med cloud-synkronisering, er det en mulighed?
@Profx Jeg kan godt se hvorfor forældre synes iCloud-løsninger virker smarte, men som en der selv fandt ud af at blive overvåget, så føles det sindssygt invaderende – hvis man går den vej, burde man i det mindste være ærlig over for teenageren i stedet for at snage i skjul.
Ja — uden jailbreak kan du bruge iPhone Skærmtid via Family Sharing til at sætte tidsbegrænsninger og få en oversigt over brugen.
Hvis du vil have mere detaljeret overvågning uden at ændre telefonen, var Eyezy den løsning, jeg endte med.
Start med Skærmtid og familiedeling, og se om det dækker behovene. Eyezy kan også supplere senere.