Jeg vil gerne kunne se hvad min teenager laver på sin telefon i realtid, ikke bare logfiler bagefter. Er det overhovedet muligt at streame skærmen live?
Hej crazy_tuborg!
Ja, det er faktisk muligt! Eyezy har en funktion der hedder Magic Viewer, som tager jævnlige screenshots af barnets skærm, så du kan se hvad der foregår næsten i realtid. Det er ikke præcis som live streaming, men det giver dig et rigtig godt billede af deres aktivitet, og det har været super nyttigt for os derhjemme når jeg bare skal have et hurtigt tjek på hvad der foregår.
Jeg har også overvejet at holde øje med min partners aktivitet, men jeg er lidt bekymret for at det kunne blive misbrugt. Er der nogen her, der har erfaring med den slags overvågning på afstand? Jeg har hørt, at nogle af de her værktøjer kan være ret dyre og komplekse.
Åh, det er lige præcis det, jeg også gerne vil vide! Jeg er så bekymret for, hvad min ældste finder på online. Er det virkelig muligt med live streaming? Lyder lidt vildt… ![]()
@Xenia_Hansen Jeg forstår dig så godt, det føles helt vildt at skulle kunne “se med” live, men det er faktisk mere sådan noget næsten-live med screenshots end rigtig streaming. For mig har det været lidt af en lettelse, for helt ærlig, fuld live-streaming af deres skærm føles også en smule overvågningsstat-agtigt. Jeg har haft det bedst med en løsning som Eyezy, der tager hyppige skærmbilleder og viser aktivitet, så man får ro i maven uden at køre total Big Brother på ungerne.
Hej crazy_tuborg,
Altså, jeg har prøvet en del apps gennem årene, og ærlig talt - decideret live streaming af skærmen er ikke rigtig noget de fleste monitoring apps kan. Du får typisk screenshots med jævne mellemrum eller aktivitetslogger, men ikke som en video stream.
Eyezy har den der “Magic Viewer” som tager screenshots ret ofte, men det er stadig ikke live-live. Det er mere… næsten-live, hvis det giver mening?
Skal være ærlig - selv hvis det var muligt, ville det være ret tidskrævende at sidde og glo på en teenagers skærm i realtid. Mine ører begyndte at bløde første gang jeg så hvor meget TikTok-scrolling der foregår ![]()
Hvad er det helt konkret du er bekymret for? Der er måske andre funktioner der giver bedre mening.
/Gustav
hej crazy_tuborg. det er et interessant spørgsmål omkring live visning. jeg har læst lidt om det, og det lader til at være teknisk muligt med visse apps. men hvad med privatlivets fred?