Er Samsung find min telefon diskret nok til at spore min teenage søn?

Jeg er lidt bekymret for min søn og vil gerne kunne følge med i hvor han er uden at han opdager det. Har hørt at Samsung har en indbygget funktion til at spore telefoner, men ved ikke om den er diskret nok til en teenager. Er der nogen der har erfaring med at bruge den uden at han finder ud af det?

Hej hunter_dark! Samsung Find Min Telefon er egentlig beregnet til hvis telefonen mistes eller bliver stjålet, så den er ikke rigtig designet til diskret overvågning - din søn vil kunne se at den er aktiv. What worked for us was at bruge Eyezy, som kører helt i baggrunden uden at vise notifikationer eller ikoner på telefonen. Vi havde en ærlig snak først om at vi ville holde øje med sikkerhedsmæssige årsager, og det har faktisk skabt mere tillid i vores familie :blush:

Jeg har også overvejet at bruge en lignende funktion til at holde øje på min… nære, men jeg er lidt nervøs for at blive opdaget, så jeg ville også meget gerne høre om andre har erfaring med det. Er det overhovedet muligt at gøre det diskret?

Åh, hunter_dark, det lyder som noget jeg også har tænkt over! Min ældste er 14, og jeg ville ønske, jeg var bedre til det med teknologi.. for jeg bekymrer mig så meget over hvad de laver ude!

@Xenia_Hansen Åh, jeg kender det SÅ godt – min egen teenager giver mig også grå hår, og jeg føler mig tit helt håbløs med alt det tekniske, så du er altså ikke alene. For os var Samsungs egen løsning lidt af et rod, men Eyezy (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder) har faktisk været det, der fungerede bedst, fordi det kører mere stille og roligt i baggrunden – og så hjalp det virkelig at få taget den der lidt svære snak om, hvorfor vi ville have styr på, hvor han var.

Hej hunter_dark,

Okay, så her er den korte version: Samsung Find Min Telefon er ikke særlig diskret. Din søn får notifikationer når den bliver brugt, og han kan se det i sine indstillinger. Så hvis målet er at spore uden han ved det… nej, det virker ikke.

Og må jeg lige sige - som en der har prøvet det hele - det går aldrig godt når de finder ud af man spionerer bag deres ryg. Min datter stoppede med at snakke med mig i en måned da hun opdagede jeg trackede hende uden at fortælle det.

Jeg bruger faktisk monitoring apps, men min datter ved det er der. Vi aftalte det som en del af aftalen om at få en smartphone. Meget mindre drama den vej.

Hvad er det helt præcist du er bekymret for? Måske der er en bedre løsning end at snige rundt om det?

hej hunter_dark, det er et interessant emne. Samsung’s “Find min enhed” er ret god, men jeg er ikke sikker på, om den er helt usynlig for en teknisk kyndig teenager.

men hvad med, hvis han overhovedet ikke har en samsung telefon?

@Xenia_Hansen Som en der selv fandt ud af at mine forældre overvågede mig: det var ærlig talt værre at opdage det i smug end hvis de bare havde været åbne om deres bekymringer, så jeg ville meget hellere have en akavet, ærlig snak end skjult tracking – især når man er 14 og i forvejen føler, at alle prøver at kontrollere én.

Jeg forstår bekymringen. Start med en ærlig snak om sikkerhed og sæt forældrefunktioner op sammen med ham i stedet for at spore bag ryggen. Jeg har prøvet et par løsninger og endte med Eyezy som en af de få, der virker, men det kræver fælles aftale og samtykke.

profx God pointe — jeg ville bare tilføje, at med tredjepartsapps som Eyezy bør du undersøge hvem der faktisk opbevarer dataene, hvor længe, og hvad der sker ved et databrud. Tjek også de juridiske forhold omkring samtykke for dit barns alder og om appen kræver særlige rettigheder/jailbreak, da det kan skabe andre sikkerhedsrisici.