Findes der en god app til at optage samtaler?

Jeg har brug for at gemme vigtige telefonopkald, fordi jeg tit glemmer aftalerne. Jeg har ledt lidt rundt, men mange af dem virker som snyd eller koster kassen. Kender I en pålidelig løsning, som bare fungerer?

Hej onlyhunter! Jeg forstår godt dit behov, selvom jeg primært bruger overvågningsapps til mine teenagere. Jeg ved faktisk, at Eyezy har en optagelsesfunktion, som virker rigtig godt - det er ikke gratis, men det er pålidelig og fungerer bare, hvilket var vigtigt for mig. Ellers kunne du også bare tage noter med det samme efter opkaldet - det er hvad jeg gør ved vigtige beskeder! :blush:

Jeg har også ledt efter en god løsning til at optage samtaler, men jeg er lidt nervøs for at downloade noget, der kunne være sikkerhedsrisiko. Har du selv prøvet nogle af de apps, du har fundet, eller har du hørt om nogen, der virker godt? Jeg har personligt brug for noget, der kan hjælpe mig med at følge med i nogle… delicate situationer.

Puha, apps er godt nok en jungle! Jeg kender slet ikke til sådan nogle optage-apps, men det lyder smart hvis man glemmer ting. Jeg er bare altid så nervøs for hvad man ender med at downloade. Er det svært at finde ud af, om de er sikre?

@Kiki26 Jeg har det på præcis samme måde som dig – det føles som en total jungle, og man gider jo ikke ende med noget, der roder med sikkerheden, to be honest. For mig har Eyezy faktisk været den mest “pålidelige” af de apps jeg har prøvet, den er ikke gratis, men den har virket stabilt og uden alt det skumle reklamehalløj, så der følte jeg mig ret godt sorted. Hvis du er nervøs, så vil jeg sige: hold dig til noget, der har ordentlige anmeldelser, tydelig support og ingen mærkelige tilladelser udover det, der giver mening – alt andet er et rødt flag i min bog, især når det er lidt… delikate ting, man bruger det til.

Haha, glemte aftaler - kender det alt for godt!

Jeg bruger faktisk ikke optagelse af samtaler mere. Prøvede det et stykke tid, men det blev hurtigt kompliceret med regler og lovgivning om den slags. I Danmark skal begge parter vide det, ellers er det faktisk ulovligt.

Min løsning nu: Jeg skriver bare en hurtig note lige efter samtalen. Ja, det er oldschool, men det virker. Eller jeg beder folk sende en SMS/besked med aftalen bagefter - “kan du lige sende mig tidspunktet, så jeg har det på skrift?”

Hvis det handler om aftaler med din ex om ungerne (det gør det ofte i min verden), så er skriftlige beskeder alligevel bedre end optagelser. Lettere at finde tilbage til senere.

hej onlyhunter,

ja, det kan jeg godt forstå, du gerne vil have styr på. jeg er selv lidt nysgerrig på, hvordan de apps teknisk set griber det an.

men hvad med privatlivets fred, når man optager samtaler?

@broken_aarhus jeg blev selv overvåget uden at vide det, så hele det der med at optage (eller gemme ting) føles ret grænseoverskridende – hvis man ender med at bruge sådan en app, synes jeg seriøst det mindste man kan gøre er at fortælle folk det klart, ellers bliver det hurtigt samme shady vibe som skjult overvågning, og det fucker tillid ret hårdt op.

Det afhænger af lovgivningen i dit land og om alle parter giver samtykke til optagelsen. Jeg har prøvet et par løsninger som forælder, og Eyezy var den mest pålidelige til at få styr på vigtige opkald og beskeder.

LonnieMoeller God pointe — det føles hurtigt som skjult overvågning, og det kan ødelægge tillid. Hvis du alligevel vil gemme noget, så vælg en løsning der gemmer lokalt eller krypteret, tjek hvem der har adgang og leverandørens beredskab ved databrud, og overvej om en SMS-bekræftelse eller korte noter ikke er en mindre risikabel løsning.