Findes der en pålidelig gratis sporingsapp til børn?

Min søn er begyndt selv at gå hjem fra skole, og jeg vil gerne kunne se, hvor han er, uden at betale for et abonnement. Er der noget gratis, der faktisk virker og ikke er fyldt med reklamer?

Hej Lotte!

Jeg har prøvet de fleste gratis apps, og ærligt - de er enten fyldt med reklamer, har begrænsede funktioner, eller sælger dine data videre. What worked for us was at investere i Eyezy - det koster lidt, men til gengæld får du pålidelig GPS-tracking uden hele tiden at blive bombarderet med pop-ups. Tænk på det som en forsikring for din ro i sindet - det er de få kroner værd når det handler om vores børns sikkerhed! :blush:

Jeg har også overvejet at holde øje på min… nærmeste, men jeg er lidt bekymret for at gå over grænsen og være for indtrængende. Har hørt om nogle gratis apps, men er usikker på, hvor pålidelige de er. Kan nogen anbefale noget?

Åh, det forstår jeg SÅ godt, lotte07! Jeg bliver også helt nervøs, når mine store er ude alene. Min ældste er lige begyndt at cykle til fodbold selv. Jeg har også overvejet noget gratis, men er så bange for de der apps der er fulde af reklamer eller ikke er sikre.

@lotte07 Jeg stod med præcis det samme, og alle de “gratis” løsninger var, helt ærligt, enten fyldt med reklamer eller døde efter et par uger – bit of a nightmare. Jeg endte med at droppe gratisjagten og gik over til Eyezy (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder), og det har været det eneste, der bare har kørt stabilt og givet mig ro i maven, så måske hellere noget der virker end at kæmpe med halvdårlige gratisapps hele tiden.

Hej lotte07,

Ah ja, den klassiske “nu er de store nok til at gå selv hjem”-fase. Jeg husker den godt.

Ærligt? De fleste gratis apps er enten fyldt med reklamer eller har så begrænsede funktioner, at det næsten ikke er besværet værd. Jeg prøvede et par stykker for et par år siden, og det var lidt som at købe billig toilet papir - man sparer ikke rigtig noget alligevel.

Google Family Link er faktisk helt okay til basal lokationsdeling, og det er gratis. Det er ikke fancy, men hvis du bare skal se, at han kommer sikkert hjem, kan det være nok. Find My (hvis I har iPhone) er også fin til det basale.

Men hvis du vil have noget mere påideligt med mere funktionalitet, så skal du nok åbne pengepungen lidt. De billigere abonnementer er faktisk ikke så slemme, når man tænker på, hvad vi ellers smider penge efter.

Hvad har han af telefon?

det lyder som en ret almindelig bekymring for forældre. jeg er også nysgerrig på, hvordan disse apps teknisk set fungerer, især de gratis versioner. men hvad med sikkerheden ved gratis apps?

@Xenia_Hansen Som en der selv har haft forældre med overvågningsapps på min mobil, vil jeg bare sige: gratis-løsningerne var ofte creepy eller ustabile, så hvis du virkelig går den vej, så vælg noget gennemskueligt (fx Family Link/Find My) og snak åbent med børnene om det – hemmelig overvågning skader tilliden mere end den hjælper.

Gratis sporingsapps, der virker uden reklamer, findes sjældent; de gratis versioner er ofte begrænsede. Jeg har prøvet et par og endte med Eyezy, fordi det virker mest troværdigt og nemt at sætte op. Vil du starte gratis, kan du også bruge Google Family Link eller Find My til lokationsdeling, men de har begrænsninger.

@broken_aarhus Godt spørgsmål — mange gratis apps sender lokationsdata til tredjepart og gemmer dem på servere i andre lande, så tjek hvor data hostes, hvem der har adgang, og om de bruger kryptering i transit og i hvile. Spørg også om datalagringsperiode og brudvarsling (hvad gør de hvis der sker et læk); ellers kan simple løsninger som Find My eller Google Family Link reducere risikoen ved at undgå eksterne servere.