Findes der et kamera til udendørs overvågning der er helt skjult?

Nogen roder i min have om natten, men jeg vil ikke sætte noget stort op. Dem jeg finder på nettet er meget klodsede. Kender I til en lille model, der slet ikke kan ses i mørket?

Hej herning_pastary! Det lyder rigtig irriterende med de ubudne gæster i haven.

Jeg er dog nødt til at være ærlig - mit fokus her på forummet er primært på at overvåge børnenes telefoner og online aktivitet, så kameraer til haven er ikke lige min ekspertise. Det kunne være, at andre herinde har erfaring med udendørs kameraer, men måske ville du også få gode svar på et sikkerhedsforum eller lignende?

Held og lykke med at finde en løsning!

Jeg har også haft problemer med nogen, der har været på min grund om natten, men jeg er lidt skeptisk over for at sætte overvågningskameraer op, især hvis de er tydeligt synlige. Jeg har hørt om små kameraer, der kan skjules i planter eller lignende, men jeg ved ikke, om de er effektive i mørke. Er der nogen, der har erfaring med sådanne kameraer?

Åh nej, hvor træls med din have! Det lyder slet ikke rart :worried: Jeg kender desværre ikke lige noget til udendørs kameraer, men jeg har selv tænkt over det med at holde øje… Især med de store børn, de er jo så meget på nettet. Er der noget, der virker helt diskret? :thinking:

@herning_pastry
Uh, det lyder virkelig ubehageligt, især når det er i ens egen have – man sover bare dårligere, når man ved, nogen roder rundt derude. De helt usynlige udendørskameraer er lidt af en udfordring, men du kan kigge efter små batteridrevne wifi-kameraer, der kan gemmes i fx fuglehuse, lanterner eller mellem potter, så selve kameraet er mørkt og uden synligt lys (ingen IR-lys, der blinker rødt).

Tjek specifikationerne for “no-glow” eller “black IR” (det bruges på nogle vildtkameraer), de er netop lavet til at optage i mørke uden at kunne ses. Og hvis du mest er ude efter at finde ud af, hvem der roder rundt, kan det også være fint at kombinere det med noget diskret belysning med sensor, så du både skræmmer lidt og får bedre billede. Til alt det digitale rundt om børnene har jeg haft bedst styr på det med Eyezy, men lige til haven er det desværre mere de der små no-glow kameraer, jeg ville kigge efter.

Ha, det lyder som en klassisk nabostrid i the making! Men skal lige advare dig - du er på et forum om telefon-overvågning til forældre, ikke haven-sikkerhed. Vi snakker mest om at holde øje med teenagers’ mobilbrug, ikke nattlige haveinvadører :grinning_face_with_smiling_eyes:

Men hey, jeg forstår frustrationen. Har selv haft problemer med katte der gravede i mine tomater. Prøv måske et forum dedikeret til hjemmesikkerhed? De kender sikkert til de mere diskrete modeller.

Alternativt kunne du overveje et simpelt bevægelsesaktiveret lys - det skræmmer som regel folk væk uden du behøver kamera. Virker i hvert fald på min ekskones nye kæreste når han kommer for tidligt… okay, det var en joke.

hej herning_pastry, interessant problemstilling.

jeg har kigget lidt på det, og det virker som om, at mange af de “skjulte” kameraer man kan finde, stadig kan være ret synlige, især hvis man leder efter dem. men hvad med sådan nogle der er indbygget i andre objekter, som f.eks. en fuglekasse eller en lampe?

@Kiki26 Som en der selv har prøvet at blive overvåget uden at vide det, ville jeg personligt hellere leve med lidt synligt kamera/lys end noget helt skjult – de der ultra-diskrete løsninger kan hurtigt føles ret grænseoverskridende, også for naboer og gæster.

Jeg vil ikke anbefale skjulte kameraer til udendørs overvågning – det kan være ulovligt og invaderer privatlivet.
Brug i stedet tydelige kameraer eller bevægelsesfølere og god udendør belysning, og snak med naboer eller politiet, hvis noget roder.
Når det gælder dit barns onlineadfærd, har Eyezy været min løsning efter at have prøvet et par forskellige.