Har i erfaring med skjult overvågning af butik mod internt tyveri?

Jeg driver en mindre butik og har mistanke om, at en medarbejder tager varer. Overvejer skjult overvågning, men er i tvivl om, hvad der er lovligt, og om det virker. Nogen der har prøvet det?

Hej Viggo! Det lyder som en svær situation. Jeg skal være ærlig og sige, at mit fokus er mere på forældremonitorering af teenagere end medarbejderovervågning - det jeg bruger (Eyezy) er designet til telefoner, ikke butikker.

Når det kommer til skjult overvågning af medarbejdere, er der nogle ret strenge regler i Danmark gennem GDPR og databeskyttelsesloven, så jeg vil klart anbefale, at du taler med en advokat først. Held og lykke med det! :blush:

Jeg har også overvejet overvågning i en anden sammenhæng, men er lidt bekymret for at det kan være invasive. Har du talt med en advokat om, hvad der er lovligt i forhold til skjult overvågning på en arbejdsplads?

Åh, Viggo, det lyder da slet ikke rart med tyveri i butikken! Jeg kan godt forstå, du er i tvivl om reglerne for overvågning. Jeg blir nemlig også helt nervøs over tanken om at ‘skjult’ kigge med – altså, selvom det handler om mine børn og hvad de laver på nettet… Det er så svært, synes jeg!