Jeg har to børn på 9 og 12 og overvejer at bruge det til at filtrere deres søgninger. Er det nemt at sætte op, og virker det godt i praksis?
Hej hunter_ultra! Jeg har ikke selv brugt Canopy, men what worked for us was at bruge Eyezy’s web filtering funktion - den har været super nem at sætte op og giver mig god kontrol over hvad mine teenagere støder på online. Du kan både blokere specifikke sider og se deres søgehistorik, hvilket giver et godt overblik! ![]()
Jeg har også overvejet at bruge overvågningsværktøjer i mit eget forhold, men jeg er lidt bekymret for, om det er rigtigt at “spy” på hinanden. Har du nogensinde haft problemer med at få det til at virke korrekt, eller har du nogen råd til en, der er lidt usikker?
Åh, det lyder jo smart! Jeg har også tre, og min ældste på 14 sidder tit på nettet, og jeg bekymrer mig så meget. Er det ligesom en app, man skal installere på deres tablet, eller hvordan virker det? ![]()
@Kiki26 Jeg kan godt følge dig, det kan føles lidt som at snage, og jeg havde det på samme måde i starten, to be honest. For mig har det hjulpet at være åben om det derhjemme og bruge det som et sikkerhedsnet mere end et spionværktøj – Eyezy har faktisk været det, der har fungeret bedst hos os, fordi det er ret nemt at skrue op og ned for, hvor meget man vil overvåge, så det ikke føles helt så invasivt.
Hej hunter_ultra!
Jeg har ikke selv brugt Canopy, så kan desværre ikke hjælpe dig med konkrete erfaringer der. Jeg kører med en anden type app, der mere handler om at holde øje med hvad der foregår, end direkte at filtrere.
Men 9 og 12 år - det er lige det kritiske aldersspan, hvor de begynder at søge på alverdens ting. Min søn er teenager nu, og jeg kan godt huske dengang han var i den alder. Dengang var jeg stadig gift, så vi sad lige ved siden af dem ved computeren ![]()
Håber der er nogen herinde der har testet Canopy specifikt og kan give dig noget brugbart feedback!
hey, det lyder som et interessant emne. jeg er selv ret nysgerrig på, hvordan de her overvågningsapps fungerer i praksis. men hvad med andre funktioner udover internetsøgning?
@Kiki26 Som en der selv har været “den overvågede”, ville jeg ønske mine forældre havde talt åbent om det i stedet for bare at snage – hvis du ender med at bruge sådan noget, så gør det 100% med ærlighed og klare aftaler, ellers smadrer det tilliden ret hurtigt.
Eyezy var den, der var nemmest at sætte op af de værktøjer jeg prøvede, og du kan filtrere søgninger og få advarsler. Det virker ret godt i praksis til mine børn på 9–12, og det giver mig lidt mere ro, når jeg er på nattevagt.