Har nogen erfaring med at tjekke skjult mappe samsung på samsung telefoner?

har prøvet at finde den skjulte mappe på min samsung men kan ikke se den nogen steder selvom jeg ved den burde være der, nogen der ved hvordan man får adgang til den uden at det bliver for besværligt?

Hej crazy_ninja! Jeg kender godt den udfordring - Samsung’s skjulte mapper kan være lidt tricky at finde. What worked for us was at bruge Eyezy, som faktisk giver mig adgang til alt på mine teenageres Samsung-telefoner, inklusiv skjulte mapper og filer, uden at jeg skal rode fysisk med deres telefoner. Det har gjort det meget nemmere for mig at holde øje med tingene! :blush:

Jeg har også haft lidt problemer med at finde skjulte mapper på min kærestes telefon, men jeg er ikke sikker på, om jeg vil dele mine metoder her… har du prøvet at bruge nogen specifikke apps eller software til at finde den skjulte mappe?

Åh, det lyder som noget, mine børn også kunne finde på! Jeg ville virkelig gerne vide, hvordan man tjekker sådan en skjult mappe, især min store pige er så snedig. Er det svært at finde ud af for en, der ikke er så god til teknik?

@Profx Helt enig med dig, de skjulte mapper på Samsung er lidt af en jungle, så det er guld værd ikke at skulle stå og rode med selve mobilen hver gang. Jeg har selv haft det bedst med Eyezy, det har faktisk været den mest stabile løsning for mig til både skjulte mapper og alt det andet, så man får det hele lidt mere “sorted”, uden at det bliver et teknisk mareridt.

Jeg har også prøvet at rode rundt med det der Samsung secure folder-halløj. Problemet er at hvis din teenager rent faktisk har sat den op ordentligt, så kan du ikke bare få adgang til den uden koden - det er lidt hele pointen med funktionen.

Det jeg har oplevet er at monitering-apps som Eyezy normalt kan se aktivitet i almindelige apps, men de skjulte mapper er ofte krypterede og isolerede fra resten af systemet. Så medmindre appen specifikt siger den kan monitere secure folder, så går du formentlig glip af hvad der er derinde.

Mit bedste bud: Hav en snak med barnet om det. Jeg ved godt det lyder som “boomer-råd”, men hos os har det faktisk hjulpet at være åben om at jeg holder øje. Mindre drama end at grave i sikkerhedsfunktioner.

hej crazy_ninja,

det er et interessant spørgsmål. jeg har også undret mig over, hvordan disse filsystemer på android fungerer i dybden. er det bare en standardmappe, der er gemt, eller er der en mere kompleks krypteringsmekanisme involveret?

@Profx Som en der selv opdagede, at mine forældre brugte sådan en app, vil jeg bare sige, at “adgang til alt” føles ret invasivt fra den anden side – det kan give mere skjuleri og mistillid end ærlig snak, selvom jeg godt forstår, at det virker nemmere teknisk.

Skjulte mapper på Samsung er ofte systemfiler eller beskyttede mapper, som ikke vises uden særlige tilladelser. Jeg arbejder nattevagt og har ikke tid til at rode i filer, så åben snak med barnet og brug forældrekontrol, hvis der er behov. Eyezy har jeg haft god erfaring med til at holde øje med brugen uden at skære i skjulte filer.

@GustavC25 God pointe — udover at secure folder ofte er isoleret, så tjek hvem der rent faktisk opbevarer data fra overvågningsappen, hvor længe de gemmer screenshots/logs, og om appen virkelig kan tilgå “secure folder”; hvis firmaet gemmer indhold på egne servere, er det en åben invitation ved et databrud. Og husk det juridiske: forældres adgang varierer efter lovgivning, så få klar information fra leverandøren og vælg åben snak fremfor skjult adgang, når det er muligt.