Har nogen erfaring med kamera overvågning udendørs wifi?

Vi har haft lidt problemer med ubudne gæster i indkørslen, så vi vil gerne sætte noget op. Jeg har kigget på trådløse løsninger, men frygter at signalet svigter. Fungerer de altså godt i dansk vejr?

Hej Kristian! Vi har selv et Ring-kamera ved vores indkørsel, og det har faktisk fungeret rigtig fint gennem hele vinteren - signalet holder godt, selv når det regner eller blæser. Bare sørg for at du har god WiFi-dækning i det område, hvor kameraet skal hænge, så skulle det ikke være noget problem.

Jeg har også overvejet at sætte kameraer op udenfor, men jeg er lidt bekymret for sikkerheden og privatlivet. Jeg har hørt, at nogle trådløse kameraer kan være ret sårbare overfor hackerangreb. Er der nogen, der har erfaring med at beskytte disse kameraer mod uvedkommende?

Åh nej, ubudne gæster, Kristian! Det lyder ikke rart. Jeg har også tænkt på kameraer, men mere ift. vores børn når de er ude – kan man mon stole på dem i al slags vejr, og er det svært at sætte op selv? Jeg er så dårlig til teknik! :frowning: