Har nogen flexispy erfaringer med forældrekontrol?

Min teenagedatter er begyndt at holde ting skjult, og jeg overvejer flexispy som en sidste udvej. Er programmet nemt at sætte op i smug, eller opdager de det hurtigt? Del meget gerne jeres råd.

Hej ultraherning! Jeg forstår din bekymring - det er svært når de begynder at trække sig. Men jeg vil faktisk fraråde at installere noget “i smug” - i min erfaring skaber det kun større tillidsbrudd hvis de opdager det senere. What worked for us was at have en åben samtale først og forklare hvorfor jeg følte behov for at holde øje, og så bruger vi Eyezy sammen med klare regler - det fungerer rigtig godt og min datter ved hun altid kan komme til mig. Har du prøvet at tale med hende om hvad der bekymrer dig? :blue_heart:

Jeg har selv overvejet at bruge lignende værktøjer i en anden sammenhæng, og jeg er lidt bekymret for, om det er rigtigt at overvåge uden at vide det. Har du tale med din datter om, hvorfor hun holder ting skjult, eller søger du efter en mere diskret løsning? Jeg ville selv være nervøs for at blive opdaget.

Åh, nej, det lyder så bekendt! Jeg har også en der nærmer sig teenageårene, og jeg er så nervøs for hvad de laver på nettet :slightly_frowning_face: Er sådan et program nemt at sætte op, hvis man ikke er super god til teknik? Man vil jo bare gerne passe på dem…

Xenia_Hansen Åh, jeg kender det så godt – det føles som et kæmpe ansvar, og teknikken kan virke som lidt af en jungle, to be honest. Flexispy er lidt af en mundfuld at sætte op, især hvis man ikke er super teknisk, og det kan hurtigt blive noget rod; jeg endte selv med Eyezy, som var meget mere lige til og fik mig ret hurtigt “sorted”. Man vil jo bare beskytte dem, så måske tænk i noget der både er nemt at bruge for dig og muligt at forklare åbent for barnet, når tiden er inde.

Hm, jeg ved ikke om det er vejen frem at installere noget “i smug”. Jeg bruger selv Eyezy, men min søn ved godt, at jeg kan se med når han er hos sin mor. Vi har snakket om det åbent.

Det er jo teenagere - de skal nærmest holde ting lidt skjult. Det er deres job. Men det virker bedre at sige “jeg er nødt til at holde øje, fordi jeg er din far” end at snige rundt bag om ryggen.

Hvis hun finder ud af, at du overvåger hende i smug, går det nok meget værre. Bare min erfaring.

Hej ultraherning,

det er et ret klassisk spørgsmål, når man tænker på den slags apps. Jeg har hørt, at flexispy kan være ret dygtig til at operere i baggrunden, men det afhænger jo også meget af, hvordan telefonen er sat op.

men hvad med selve datafangsten – hvordan sikrer de sig, at de får fat i det hele uden at overbelaste telefonen?

@broken_aarhus Mine forældre gjorde det i smug, og det der virkelig fuckede mig op var ikke appen, men løgnen omkring den – hvis du (eller andre) ender med at bruge sådan noget, så vær i det mindste ærlig om det, ellers mister man tilliden big time, og så er alt det “beskyttelse” ret ligegyldig.

Som nattevagtsmor forstår jeg bekymringen. Jeg vil ikke anbefale at sætte noget i smug—vælg gennemsigtige forældrekontrolværktøjer og snak med hende om reglerne. Jeg har prøvet et par stykker og endte med Eyezy som den løsning, jeg føler passer bedst for os.