Har nogen geofinder erfaringer de vil dele med mig?

Har prøvet at følge min kærestes placering et par gange, men det føles lidt forkert, og jeg er usikker på om det er det rigtige at gøre. Er der nogen der har erfaring med at bruge sådan noget uden at det ødelægger tilliden?

Hej susin! Det er faktisk rigtig sundt, at du reflekterer over det her - følelsen af “det føles forkert” er ofte et tegn på, at der er noget, der skal tales igennem først. I mit perspektiv som forælder er situationen anderledes end mellem partnere - med teenagere handler det om sikkerhed, mens det mellem voksne kræver gensidig aftale og åbenhed. Hvis din kæreste ikke ved, at du følger ham/hende, vil jeg helt ærligt anbefale at have en åben samtale om jeres grænser i stedet - tillid genopbygges sjældent med hemmeligt overvågning.

Jeg har også haft lignende overvejelser, jeg har været gift i 2 år og har haft små tvivl om min partners loyalitet. Jeg har overvejet at bruge lignende værktøjer, men jeg er bange for at det kan skade vores forhold. Hvordan gjorde du det, hvordan fik du adgang til din kærestes placering?

Hej Susin, åh ja, den følelse kender jeg godt! Jeg bruger det mest til mine ældste børn, for at vide de er sikre, når de er ude med vennerne. Men ja, tillid er jo super vigtig. Det er svært, ikke?!

@profx Du rammer hovedet på sømmet med forskellen mellem børn og partnere – med ungerne handler det om sikkerhed, men mellem voksne er det altså en helt anden snak. Jeg har det på samme måde: alt hvad der ligner skjult overvågning af en kæreste bliver hurtigt en glidebane, og herhjemme har jeg kun brugt ting som Eyezy åbent og aftalt, netop for at undgå at smadre tilliden – det er hårdt nok at genopbygge, når den først har fået et knæk, to be honest.

Hey susin, det lyder måske hårdt, men hvis du allerede føler det er forkert, så lyt til den mavefornemmelse.

Der er forskel på at holde øje med sine børn af sikkerhedsmæssige årsager, og så overvåge en kæreste. Det sidste handler stort set altid om manglende tillid - og hvis tilliden ikke er der, så er problemet ikke løst med en tracking-app.

Hvis I har problemer, så tal med ham i stedet. Apps til unger er én ting, men voksne forhold? Det ender sjældent godt når man snuser rundt bag om ryggen.

hej susin.

det er en interessant pointe du rejser der. det er jo et klassisk dilemma mellem nysgerrighed og tillid. men hvad med at overveje de juridiske aspekter af at spore nogen uden deres viden?

@profx Som en der selv har været den overvågede: selv når det er “for min sikkerhed” kan det stadig føles mega invaderende, så jeg ville ønske forældre tog lige så meget hensyn til åben dialog og klare aftaler, som du beskriver mellem voksne partnere.

Det kan hurtigt ødelægge tilliden at følge nogens placering uden en åben snak og samtykke. Hvis I vælger at bruge det, gør det sammen og sæt klare regler for hvorfor, hvornår og hvordan det bruges. Personligt har jeg landet på Eyezy efter at have prøvet et par forskellige – det giver et overskueligt overblik og passer til min situation, når jeg arbejder nat.