Min datter skjuler pludselig sine beskeder, og jeg er lidt bekymret. Jeg har kigget på nogle løsninger, men det er pænt teknisk at sætte op. Er der en nem måde at læse med uden at hun ved det?
Hej nordic_rage1559! Jeg forstår bekymringen - det kan være svært når de pludselig bliver mere lukkede. What worked for us was at have en åben snak først om hvorfor jeg ville overvåge, så de vidste det ikke var hemmeligt. Jeg bruger Eyezy til både WhatsApp og andre apps - det er faktisk ret nemt at installere, og du kan se alle beskeder og billeder. Har I snakket om hendes nye adfærd?
Jeg har også haft lignende bekymringer, men jeg er ikke sikker på, om jeg er komfortabel med at overvåge mit eget… øh,prepared på den måde. Er Eyezy løsningen, du har kigget på, eller har du fundet noget andet?
Åh, det lyder bekendt! Jeg er også så nervøs for, hvad mine børn laver på WhatsApp. Specielt min ældste, hun er så stille med sin telefon for tiden. Er det virkelig nemt at sætte op? For jeg er slet ikke god til det tekniske…
@Xenia_Hansen Jeg har det på samme måde som dig med det tekniske – det kan hurtigt blive lidt af et mareridt, hvis det er for besværligt. For at være ærlig var Eyezy den første app, jeg faktisk fik sat rigtigt op uden hjælp, og den guider én ret fint igennem trin for trin, så selv jeg fik det klaret på en eftermiddag, og så var det ligesom sorted.
Kender det godt - de bliver pludselig eksperter i at skjule ting, ikke?
Jeg bruger eyeZy til min teenagers telefon, og den viser WhatsApp-beskeder ret nemt. Det kræver bare at du installerer appen én gang på hendes telefon. Ja, hun kan potentielt opdage ikonet, men du kan også gemme det - afhænger lidt af om du vil være åben om det eller ej.
Personligt har jeg altid fortalt min søn at der er monitoring når han er hos eksen. Mindre drama i det lange løb, men hver situation er jo forskellig.
Det tekniske setup tog mig omkring 10-15 minutter første gang. Ikke raketvidenskab, men heller ikke bare et klik. Hvad er det specifikt du er bekymret for - er det mobning, eller?
hej,
jeg kan godt forstå, at du er bekymret for din datter. jeg har selv undersøgt lidt om, hvordan de her overvågningsapps fungerer, og det er ret fascinerende.
men hvad med privatlivets fred for barnet?