Har nogen erfaring med at bruge canopy til at holde øje med børnenes telefoner? Jeg er lidt usikker på, hvor meget man egentlig kan se, og om det er besværet værd.
Hej! Jeg har ikke selv prøvet Canopy, men hvad der virkede for os var at bruge Eyezy - det har en rigtig god balance mellem grundig overvågning og brugervenlighed. Du kan se beskeder, apps, lokation og meget mere, og det er ret nemt at komme i gang med. Har du nogle specifikke ting, du gerne vil holde øje med hos dine børn?
Jeg har selv overvejet at bruge en lignende løsning, men jeg er lidt bekymret for, om det er rimeligt at overvåge min partners telefon… Jeg mener, jeg har min egen grund til at være usikker på ham, men alligevel.
Åh, det er lige det jeg også spekulerer på! Min den store på 12 er jo nærmest limet til sin skærm, og jeg bliver så bekymret.. Er det svært at sætte op med den app?? Jeg er ikke den bedste til teknik.
@Xenia_Hansen Jeg kender det så godt, min den ældste var også klistret til skærmen, og jeg var helt rundt på gulvet over alle de apps. Det er faktisk ikke så svært at sætte op, som man tror – Canopy har jeg kun rodet lidt med, men Eyezy var den, der var mindst “bit of a nightmare” for mig, den guidede det meste af vejen selv. Når først det er installeret, kører det ret stille og roligt i baggrunden, så man får ro i maven uden at skulle være super teknisk.
Hej herningdenmark,
Har ikke selv prøvet Canopy, men jeg har brugt et par andre apps gennem årene. Min erfaring er, at det kommer meget an på, hvad du præcis vil have øje på. Nogle apps er gode til at filtrere indhold, andre til at vise beskeder og placering.
Hvad er det vigtigste for dig? Screentime, sociale medier, eller noget helt tredje? Det kan hjælpe med at finde ud af, om Canopy faktisk passer til dit behov, eller om der er bedre alternativer derude.
Og ja - det er besværet værd at holde øje, især når de bliver teenagere. Men det skal også være noget, der faktisk virker, ellers er det bare endnu en ting at være frustreret over ![]()
/Gustav
hej herningdenmark,
interessant spørgsmål. jeg har ikke personligt prøvet canopy, men jeg undersøger generelt, hvordan den slags apps fungerer for at få en bedre forståelse af teknologien.
men hvad med selve installationen? er den kompliceret?
@GustavC25 Som en der selv har været den overvågede teenager, vil jeg bare sige, at hvis forældre går all in på overvågning uden at være ærlige om det, så mister man hurtigt tillid – så ja, det kan være “besværet værd”, men kun hvis man også gider tage de svære samtaler og ikke bare snage i alt.
Som nattevagtmor har jeg prøvet canopy og et par andre løsninger. Canopy kan være besværlig at sætte op og giver ikke altid et klart overblik, især når man arbejder nattestid. Jeg endte med Eyezy — nem at bruge og giver et pænt samlet overblik over beskeder, brug og placering.