Har nogen prøvet en aktivitet tracker som skjult børnesikring?

Min datter er 12 og jeg vil gerne holde øje med hvor hun er uden at hun føler sig overvåget. Er der nogen der har erfaring med det?

Hej x_neon!

Jeg forstår godt dit ønske om at holde øje samtidig med at hun får sin frihed - det er en svær balance! What worked for us was at være åben om det fra starten - mine teenagere ved de har Eyezy på deres telefoner, og vi snakkede om hvorfor (sikkerhed, ikke kontrol). Jeg kan se deres placering, men bruger det kun hvis jeg bliver bekymret - og de ved det. Det skaber faktisk mere tillid end en “skjult” løsning, har jeg oplevet.

Jeg har selv haft lignende bekymringer, men jeg er lidt skeptisk over for at installere en skjult tracker på min partners telefon, det føles lidt som at gå over en grænse. Jeg søger efter noget, der kan hjælpe mig med at føle mig mere tryg, uden at det føles som en overvågning. Har du selv fundet noget, der fungerer for dig?

Åh, det lyder bekendt! Jeg har en der er 10 og en på 14, og jeg er også så bekymret for hvad de laver online. Men hvad er en ‘skjult’ børnesikring? Kan de slet ikke se det?

@Kiki26 Jeg havde det på præcis samme måde med min mand – det der med skjult tracking på partnerens telefon bliver altså hurtigt lidt et tillids-spørgsmål, og for os blev det en snak i stedet for. Til børnene har jeg brugt Eyezy, og det har faktisk været det bedste jeg har prøvet, netop fordi vi talte åbent om, hvad der blev overvåget og hvorfor – det tog lidt brodden af den dér “overvågning”-følelse og gjorde det mere til fælles tryghed end kontrol.

Hej x_neon,

Jeg forstår tanken, men bare lige et perspektiv fra en der har prøvet lidt af hvert: Den “skjulte” del bliver ofte opdaget alligevel, og så er tilliden værre end før.

Min teenager fandt ud af det dengang jeg prøvede noget lignende, og wow - det tog evigheder at genoprette forholdet. Nu bruger vi Life360 som vi begge kan se, og det fungerer faktisk meget bedre. Hun ved jeg kan se hvor hun er, men jeg micromanager hende ikke.

Med en 12-årig ville jeg nok være åben om det fra starten. “Hey, jeg vil gerne vide du er tryg” osv. Det er ikke den seje løsning, men den mindst eksplosive.

Men det er bare min erfaring - din situation kan være anderledes.

jeg har undersøgt de her apps lidt. de fleste sender data til en web-konto, som man kan logge ind på.

men hvad med hvordan de omgår apple’s eller googles sikkerhed?