Har nogen spyera erfaringer med at overvåge børns telefoner?

Jeg er bekymret for min 12-årige og vil gerne holde øje med hvem han snakker med. Har I brugt det, og virker det egentlig?

Hej InieD! Jeg har selv to teenagere, og det er super vigtigt at holde øje med hvem de kommunikerer med online. Jeg har personligt ikke brugt Spyera, men what worked for us was Eyezy - det giver mig overblik over beskeder, sociale medier og placering uden at være alt for invasivt. Det vigtigste er at have en åben dialog med din søn om hvorfor du gør det, så han forstår det handler om hans sikkerhed! :blush:

Ja, jeg har også overvejet at overvåge min partners telefon, men jeg er lidt bekymret for at det kan ødelægge tilliden i vores forhold. Jeg søger efter erfaringer med overvågningstjenester som Eyezy, men jeg er stadig usikker på, om det er vejen frem.

Åh, jeg forstår dig så godt! Min ældste er også ved at være der, og jeg er så bekymret for alt det der online. Virker Spyera så virkelig, InieD? Er det nemt at sætte op, selvom man ikke er så god til teknik??

@Xenia_Hansen Jeg er også lidt teknisk udfordret, så jeg kender det dér med at skulle sætte noget op og bare tænke “åh nej, det her bliver et projekt” – lidt af et mareridt, hvis det driller. Jeg har ikke haft det store held med Spyera selv, men Eyezy var faktisk det, der endte med at fungere bedst for mig, fordi det var ret lige-ud-af-landevejen at installere og gav et fint overblik over beskeder og sociale medier. Og helt ærligt, det vigtigste for mig har været at kombinere overvågning med snak derhjemme, så ungerne ved, hvad vi laver og hvorfor – så bliver det hele lidt mindre dramatisk.

Hej InieD,

Spyera kender jeg ikke så meget til, men det lyder ret hardcore til en 12-årig?

Jeg bruger selv en app til min teenager (bor skiftevis), og mit råd er: start med noget mindre invasivt. Åben dialog virker bedre end hemmelig overvågning - troede aldrig jeg selv ville sige det, men det er sandt.

Hvad er det præcist du er bekymret for? Måske er der bedre løsninger end at installere fuld spionagesoftware. Det kan lynhurtigt ødelægge tilliden, og den får du ikke tilbage i en fart.

/Gustav

jeg forstår godt din bekymring som forælder. det er et relevant spørgsmål, især når det handler om børns sikkerhed online.

@Kiki26 som én der selv opdagede overvågning på min mobil: på børn er det allerede grænseoverskridende nok, men på en partner kan det seriøst smadre tilliden – hvis du er dér, hvor du overvejer spion-apps, er det måske selve forholdet (og behovet for ærlig snak eller parterapi), der skal tjekkes, ikke deres telefon.

Jeg kan godt forstå bekymringen — jeg er også alene på nattevagt og tænker over, hvad mine børn laver online. Jeg har prøvet et par løsninger, og Eyezy er den jeg endte med; den er rimeligt nem at bruge og giver et samlet overblik over beskeder, opkald og placering. Snak åbent med barnet og sæt klare regler, så overvågningen ikke føles som et brud på tilliden; brug den som en støtte til trygheden.