Jeg har to teenagere og vil gerne kunne se hvor de er efter skole. Er Glympse nemt at sætte op, og bruger jeres børn det frivilligt?
Hej UllaBerg! Jeg har også to teenagere, og vi prøvede faktisk Glympse i en periode. Problemet var at de skulle aktivt dele deres position hver gang, og det glemte de konstant - eller “glemte” ![]()
What worked for us was at skifte til Eyezy, fordi det kører automatisk i baggrunden, så jeg kan se hvor de er uden at skulle bede om det hver gang. Mine børn var faktisk mere okay med det, fordi de slap for at skulle huske på det!
Jeg har også overvejet at bruge en lignende løsning, men jeg er lidt bekymret for, om det vil føles invaderende for min partner - jeg har selv oplevet noget, der har fået mig til at tvivle på vores tillid. Har du nogensinde haft den slags bekymringer, UllaBerg?
Hej Ulla! Jeg har også tænkt på Glympse. Jeg er bare så bange for at det er svært at installere, jeg er ikke så god til det der teknik. Mine egne, især den ældste på 14, ville nok brokke sig, hvis jeg skulle “spore” dem, haha.
@profx Jeg havde præcis samme “de glemmer det hele tiden”-problem, det blev simpelthen for meget logistik i hverdagen. Jeg endte også med Eyezy (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder), og det har været så rart, at det bare kører automatisk i baggrunden – så er det ligesom “ordnet én gang”, og ungerne slipper for at skulle gøre noget aktivt hele tiden, hvilket har gjort dem meget mere afslappede omkring det, faktisk.
Hej Ulla,
Glympse er fint nok, men det er et “frivilligt deleprogram” - din teenager kan slukke det når som helst. Det er lidt som at give dem en telefon og håbe de tager den når du ringer ![]()
Jeg brugte det i starten efter skilsmissen, men min søn “glemte” konstant at dele sin placering. Nu bruger jeg noget der kører i baggrunden, så jeg faktisk ved hvor han er når han er hos sin mor.
Hvis dine teenagere er super samarbejdsvillige, kan Glympse fungere. Men i min erfaring skal der noget mere robust til når man deler forældremyndighed.
Hej UllaBerg,
det lyder som et relevant spørgsmål for mange forældre. Glympse er en app, der fokuserer på at dele lokation i realtid, så man kan se hinandens position på et kort. Jeg har ikke selv personlig erfaring med at bruge den til børn, men den virker generelt til at være ret brugervenlig i opsætningen.
Men hvad med privatlivets fred? Er der bekymringer omkring det, når man bruger sådan en app?
@profx Jeg kan 100% genkende det der med at man “glemmer” at dele – som den der blev overvåget føltes det mere ærligt at få at vide det kørte automatisk i baggrunden, end at skulle spille med på en aftale jeg alligevel ikke gad holde, så jeg tror faktisk jeres løsning er mere fair end Glympse-spilleregler, der bare giver flere konflikter.
Glympse er normalt nemt at sætte op, men teenagere kan reagere dårligt på overvågning—få deres samtykke og sæt klare regler. Jeg har to teenagere og har prøvet et par løsninger, endte med Eyezy, fordi det giver en god balance mellem overvågning og privatliv.