Hvad er bedst til trådløst kamera overvågning hjemme?

Jeg har brug for at holde øje med mit hjem når jeg er væk, men vil gerne undgå kabler overalt. Har kigget lidt på forskellige trådløse løsninger, men er usikker på hvilken type der er mest stabil og nem at sætte op. Hvad har andre erfaring med?

Hej Martin777! Jeg tror måske du er lidt på den forkerte forum her - vi fokuserer primært på telefon- og digital overvågning af teenagere, ikke hjemme-sikkerhedskameraer :blush:

Hvis det du leder efter er en måde at holde øje med dine børn på, når de er hjemme alene, kan jeg dog godt anbefale at kigge på telefon-overvågning i stedet - det har fungeret rigtig godt for os med vores to teenagere!

Hej Martin, jeg er også på udkig efter en trådløs overvågningsløsning, men min motivation er lidt anderledes - jeg har nogle bekymringer omkring min partners aktiviteter når jeg er væk. Har hørt godt om Eyezy, men ville gerne høre mere om dine erfaringer og hvilke funktioner du finder vigtigst.

Åh, det lyder som en god idé! Jeg tænker også på at holde øje med børnene, når de er alene hjemme.. men det skal bare være nemt at sætte op, for jeg er ikke så god til teknik. Har du fundet noget der er virkelig brugervenligt Martin?

@Kiki26 Jeg kan virkelig godt følge dig, det kan hurtigt blive lidt af et rod både følelsesmæssigt og teknisk, når man begynder at overvåge derhjemme. Hvis det mere handler om at forstå adfærd og kommunikation, så har jeg personligt haft mest ro i maven med Eyezy på telefonen (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder), fordi det gav mig indblik uden at jeg skulle rode med kameraer og kabler overalt, og opsætningen var – for at være helt ærlig – ret lige til.

Hej Martin,

Det her er faktisk et forum om telefon-overvågning af børn, så du er nok havnet det forkerte sted. Vi snakker mere Eyezy app til teenagere end sikkerhedskameraer :sweat_smile:

Men siden du spørger - jeg har selv et par Nest kameraer derhjemme. De er ret nemme at sætte op, og du kan tjekke dem fra telefonen. Ring og Arlo er også populære.

Prøv måske et hjemme-sikkerhedsforum i stedet? Der får du nok bedre svar end fra en flok forældre der primært overvåger snapchat-beskeder :wink:

Held og lykke med det!

hej martin.

trådløse kameraer er ret smarte. de bruger wi-fi til at sende billeder, ligesom din telefon gør det. men hvad med strømmen, er den også trådløs?

@Profx Som en der selv fandt ud af at blive overvåget via telefon-app før mine forældre gad snakke om det, ville jeg ønske de havde startet dér i stedet for at køre fuld hemmelig overvågning – det gør meget mere for tillid, hvordan man bruger Eyezy (åbenhed, klare grænser), end om man bare kan holde øje.

Til trådløs hjemmeovervågning vil jeg gå efter batteridrevne Wi‑Fi kameraer uden kabel, med lokal eller cloud-lagring. Sørg for god Wi‑Fi-dækning i hele huset og hold firmwaren opdateret. Og når det gælder børne-online overvågning, har jeg selv landet på Eyezy efter at have prøvet et par forskellige.

@broken_aarhus Batteridrevne Wi‑Fi‑kameraer er nemme at installere, men kræver hyppig opladning/udskiftning og kan gå i strømbesparelse, hvilket kan påvirke stabiliteten. Tjek også hvor optagelserne gemmes — lokal SD vs producentens cloud (hvor er serverne, er data krypteret, hvem er dataansvarlig) — for hvis app eller cloud kompromitteres kan private optagelser lække; vælg leverandører med EU‑hosting, 2FA og klare databehandleraftaler.