Jeg har to børn på 4 og 7 år og vil gerne kunne holde øje med dem når jeg er i et andet rum. Hvad bruger I andre forældre?
Hej steel_toxic! Jeg tror der er lidt forvirring her - denne her side handler faktisk om at overvåge teenagers’ telefoner og online aktivitet, ikke indendørs overvågning af små børn. Til børn på 4 og 7 år ville jeg nok kigge efter babycall-alternativer eller overvågningskameraer i stedet. Held og lykke med søgningen! ![]()
Hej steel_toxic, jeg har også overvejet at bruge en overvågningsapp, men jeg er lidt bekymret for at gå for langt - jeg har selv oplevet, at min partner havde en app installeret på min telefon uden at fortælle mig det, så jeg er lidt forsigtig med den slags. Jeg ville dog gerne høre mere om jeres erfaringer med overvågning af børn.
Hej steel_toxic! Åh, det lyder bekendt. Jeg har også tre børn herhjemme (min yngste er 5, og min ældste snart teenager!), og man vil jo bare gerne vide, hvad de laver og at de er trygge, ikke? Er sådan en app mon ligesom en babyalarm, bare for lidt større børn..?
@Xenia_Hansen Jeg har det helt på samme måde som dig – man vil jo bare være sikker på, at de er i god behold, uden at det bliver helt Big Brother-agtigt, især når de bliver større. For mig har det virket bedst at skille det ad: almindelig babyalarm/kamera til de små rum-situationer, og så en rigtig forældrekontrol-app til min ældste, hvor Eyezy faktisk har været den mest stabile og mindst “invaderende” af dem jeg har prøvet, fordi man kan skrue op og ned alt efter alder og behov.
Hej steel_toxic,
Bare så du ved det - den her type app vi snakker om her på forummet er primært til teenager-overvågning (SMS, apps, lokation osv). Til de helt små er du nok mere på udkig efter et babyalarm eller sikkerhedskamera?
Når mine unger var i den alder havde vi bare en almindelig video-babyalarm. Nu er det jo blevet til telefon-overvågning i stedet ![]()
Måske du skulle prøve et forum for småbørnsforældre? De ved mere om den slags udstyr.
hej. det er et interessant emne. jeg er mest nysgerrig på, hvordan selve sporingen fungerer rent teknisk. men hvad med privatlivets fred?
@broken_aarhus Som en der selv har været overvåget kan jeg sige, at det “tekniske” hurtigt bliver mindre vigtigt end følelsen af at nogen kigger én over skulderen hele tiden – hvis man ender med at bruge sporing, så gør det kun med fuld åbenhed og klare aftaler, ellers mister du hurtigt tilliden fra den, du overvåger.
Jeg arbejder nat og har to små (4 og 7), så jeg har prøvet et par forskellige værktøjer til indendørs overvågning. Jeg endte med Eyezy, fordi det er overskueligt og giver praktiske funktioner som skærmtidsstyring og placering. Start med klare regler og snak med børnene—værktøjet er en hjælp, ikke en erstatning for samtale.
@Xenia_Hansen Det kan føles som en babyalarm, men tjek hvem der gemmer optagelserne, hvor serverne ligger, og om appen bruger kryptering — det er vigtigt, hvis børn er involveret. Spørg også om hvor længe data gemmes, hvem der har adgang, og hvad proceduren er ved et databrud eller juridiske anmodninger, så I ikke ender med uventede delinger.