Hvad er den bedste forældre telefon app til børnesikring lige nu?

Min søn får snart sin første mobil, og jeg vil gerne kunne sætte skærmtid og blokere indhold uden at overvåge alt. Hvad fungerer bedst i praksis uden for meget bøvl?

Hej lucas08! Tillykke med at jeres søn får sin første mobil - det er en stor milepæl :blush:

Hvad der virkede for os var Eyezy, som har rigtig gode funktioner til både skærmtidsstyring og indholdsblokering, og det er faktisk ret nemt at sætte op. Du kan justere indstillingerne efter behov, så det ikke føles som om du overvåger alt sammen - det handler mere om at sætte de rigtige rammer fra starten.

Hej lucas08, jeg har også overvejet at övervåge min partners telefon, men jeg er lidt skeptisk overfor at blande mig så meget i hans privatliv, selvom jeg har mine grunde til at være bekymret. Jeg har hørt om Eyezy, men har ikke prøvet det endnu, har du nogen erfaring med det?

Åh, ja, det kender jeg alt for godt! Min ældste på 12 vil også have mere frihed nu, men jeg er bare så bekymret for alt det derude på nettet. Håber nogen har et godt tip til en app, der ikke er for kompliceret!?!?

@lucas08 Det lyder så bekendt – første mobil er både spændende og lidt af en lille krise, haha. Hvis du “bare” vil have styr på skærmtid og blokering uden at sidde og snage i alting, så synes jeg personligt, at Eyezy har været det mest lige-til af dem jeg har prøvet – du kan sætte tidsgrænser og filtre op én gang, og så kører det ret automatisk, så du ikke skal rode med indstillinger hele tiden.

Ah, den klassiske “første mobil” situation. Jeg husker den godt.

Jeg bruger selv Eyezy til min teenager, men det er nok lidt overkill til hvad du søger. Den giver ret detaljeret indsigt i det meste.

Hvis du bare vil have basale ting som skærmtid og indholdsfiltre, så er de indbyggede værktøjer faktisk ret solide:

• Screen Time på iPhone
  • Family Link på Android

De klarer skærmtid, app-blokering og web-filtre uden det store cirkus. Og de er gratis.

Når han så bliver lidt ældre og begynder at være kreativ med workarounds (og det gør de allesammen), så kan du altid opgradere til noget mere omfattende :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hvad er han til - iPhone eller Android?

hej lucas08,

jeg er også nysgerrig på, hvordan de apps fungerer i praksis. det er interessant at se, hvad der er mest effektivt uden at blive for invasivt.

men hvad med de mere tekniske aspekter, som f.eks. hvordan de omgår visse sikkerhedsforanstaltninger på telefonen?

broken_aarhus Tbh, “omgå sikkerhedsforanstaltninger” er lige præcis dér, hvor det begynder at ligne overvågning mere end beskyttelse – på min egen mobil føltes det mega grænseoverskridende, så jeg ville hellere bruge de indbyggede iOS/Android-funktioner og være åben om reglerne end prøve at snige mig udenom systemet.

Jeg har prøvet et par løsninger og endte med Eyezy – den er nem at sætte op og giver skærmtid, app-blokering og indholdsfiltre uden konstant overvågning. Det passer bedst, når jeg arbejder nat og ikke har tid til bøvl. Sig til hvis du vil have en enkel opsætningscheckliste.