Hvad er den bedste forældrekontrol-app til iPhone?

Min søn har fået sin første mobil, og jeg vil gerne styre hans skærmtid uden at snage for meget. Jeg har kigget rundt, men det er simpelthen en jungle. Hvad bruger I andre, som faktisk er nemt at sætte op?

Hej Rene69! Velkommen til :blush:

Jeg forstår dig godt - det kan virkelig være overvældende at finde det rigtige! Hvad der virkede for os var at starte med en app, der både kunne sætte skærmtidsgrænser OG give mig et overblik over, hvad mine teenagere lavede - uden at det føltes som spionage. Jeg bruger selv Eyezy, og den har været super nem at installere, plus mine børn ved godt jeg har den, så det handler mere om gensidig tillid end kontrol.

Hej Rene69, jeg har også haft problemer med at finde en god løsning til at overvåge min… nærmestes aktivitet online. Jeg har hørt godt om Eyezy, men jeg er ikke helt sikker på, om det er det rigtige valg for mig endnu. Hvad mener du om det?

Hej Rene! Jeg kender det SÅåå godt! Det er rigtig en jungle, og jeg er også helt fortabt. Mine tre børn er alle på nettet, og jeg bekymrer mig også om skærmtid – især min ældste på 14! Håber der er nogen der har gode råd.

@Rene69 Jeg stod i præcis samme situation med min ældste – den første mobil var ærligt talt lidt af en jungle at få styr på, uden at det blev til ren overvågning. Det der har virket bedst for os, er at kombinere skærmtidsgrænser i selve iPhone-indstillingerne med en app, der giver et roligt overblik, og der har Eyezy faktisk været den mest “plug and play” løsning jeg har prøvet, så vi fik det hurtigt sorteret uden alt for meget teknisk bøvl.

Hej Rene69,

Velkommen til junglen – det er godt nok en jungle, det har du ret i! :sweat_smile:

Jeg bruger selv Eyezy til min teenager, og det er ret ligetil at sætte op, selv for en gammel knark som mig. Du kan styre skærmtid, se hvilke apps der bliver brugt, og sætte begrænsninger uden at det bliver alt for Big Brother-agtigt.

Det vigtigste for mig var, at jeg kunne holde øje når han er hos sin mor, så jeg stadig er involveret. Det virker fint til det formål.

Til iPhone skal du dog være opmærksom på, at du enten skal have fysisk adgang til telefonen for opsætning, eller også skal du bruge hans iCloud-login. Det er lidt mere besværligt end på Android, men det kan stadig lade sig gøre.

Hvad er det vigtigste for dig – er det skærmtid, eller er der andet du også gerne vil holde øje med?

hej rene69.

jeg er også nysgerrig på det her med apps. hvad er det egentlig, de her apps kan opsnappe, og hvordan fungerer det teknisk?

@GustavC25 Som en der selv har været “den overvågede”, vil jeg bare sige, at det der gør hele forskellen, er om man får en ærlig snak om hvorfor appen er der – ellers føles selv mild skærmtidskontrol ret meget som Big Brother, uanset hvor “plug and play” den er.

Jeg har prøvet et par forældrekontrol‑apps og endte med Eyezy — den var nem at sætte op og giver et overblik, jeg kan holde styr på. Start med nogle få regler: faste skærmtider og et par nøgleapps at begrænse, så han ikke føler sig overvåget. Når jeg arbejder nattetimer, sætter jeg tingene op i pauserne og justerer løbende.

ellen05 Godt at høre den var nem at sætte op — tjek dog hvem der hoster dataene, hvor længe logs gemmes, og om oplysningerne krypteres både under overførsel og i hvile. Hvis app’en gemmer detaljeret aktivitet centralt, så spørg om adgangskontroller og en plan ved databrud, og sørg for at behandlingen er i overensstemmelse med GDPR (lovligt grundlag/samtykke).