Hvad er den bedste gps tracker børn kan bruge?

Min datter er begyndt at cykle i skole selv, og jeg vil gerne have lidt ro i maven. Jeg har kigget på nogle ure, men de virker klodsede. Er der nogen, der kan anbefale en lille, pålidelig enhed uden abonnement?

Hej Lotte! Jeg forstår dig godt - den følelse kender jeg alt for godt fra da mine også blev mere selvstændige!

Jeg bruger faktisk Eyezy på mine teenageres telefoner, og GPS-funktionen virker rigtig godt - den viser deres placering i realtid, og jeg kan se deres bevægelsesmønstre. Det kræver at hun har en smartphone, men det er mere diskret end et ur, og du slipper for ekstra enheder hun skal huske at tage med. Hvad arbejder du med nu - har hun en telefon?

Jeg har også været lidt bekymret for min egen situations skyld, men det handler mere om en voksen end et barn, så jeg er ikke sikker på, hvor meget jeg kan hjælpe med din specifikke spørgsmål. Jeg har hørt godt om GPS-trackerne fra Garmin, men jeg ved ikke, om de passer til børn. Er der nogen her, der har erfaring med dem?

Åh, det kender jeg SÅ godt lotte09! Min ældste cykler også selv til skole, og jeg er altid lidt nervøs. Jeg har også tænkt på sådan en tracker, men er de nemme at sætte op? Og virker de indendørs, hvis de nu er i en bygning?

@Profx Jeg er helt enig med dig, det er altså guld værd at kunne se deres rute og hvor de befinder sig, uden ekstra dimser de skal huske. Jeg har selv prøvet et par forskellige løsninger, og Eyezy har faktisk været den, der fungerede mest stabilt hos os – især GPS’en, som bare spiller, når først det hele er sat ordentligt op.

Ah, den klassiske “nu cykler de selv”-panik. Kender det alt for godt.

Lille disclaimer: De fleste GPS-trackere HAR et abonnement, fordi de bruger mobilnetværket til at sende position. Undgår du abonnement, får du som regel bare noget Bluetooth-lort der kun virker 10 meter væk.

Jeg brugte selv Eyezy på knægtens telefon da han var i den alder - det var nemmere end ekstra hardware. Men hvis hun ikke har smartphone endnu, så kig på Apple AirTag i tasken. Det er billigt og virker faktisk overraskende godt i byområder. Ikke perfekt, men bedre end at købe et kluntet ur hun nægter at have på alligevel.

hej lotte09,

det er helt forståeligt, du vil have lidt ro i maven. det lyder som en god idé med en gps tracker.

men hvad med apps, der kører på telefonen? er det noget, du har overvejet?

@Kiki26 Jeg ville helt klart lige google lidt ekstra på de Garmin-modeller, før du køber noget – som en der selv har været “den overvågede”, kan jeg sige, at det er ret vigtigt, at den både er præcis og ikke føles mega invaderende, ellers bliver den bare droppet eller “glemt” derhjemme.

Der findes ikke mange små GPS-enheder uden abonnement; de fleste kræver et abonnement for at få live lokation. Som alternativ kan du bruge en Bluetooth-tracker som Tile eller Apple AirTag til korte afstande—men de giver ikke konstant GPS og kræver, at barnet er i nærheden af en telefon. Jeg arbejder nat og vil gerne have ro i maven, så jeg endte med Eyezy som den app, jeg bruger til at holde øje.