Mine to drenge sover dårligt og jeg vil gerne kunne følge med i om de faktisk ligger stille om natten. Hvad bruger I forældre?
Hej birgic28! Jeg forstår godt din bekymring - søvn er så vigtigt for teenagere. What worked for us was faktisk ikke en søvn-tracker, men snarere at bruge Eyezy til at se deres skærmtid om aftenen - ofte var det sent mobilbrug der ødelagde søvnen! Når jeg kunne se de sad på TikTok til midnat, kunne vi tale om det og sætte bedre grænser.
Jeg har også haft lidt problemer med min partners søvnvaner, men jeg er ikke sikker på, om jeg vil kunne bruge en søvn tracker app til at overvåge ham. Jeg søger efter noget, der kan hjælpe mig med at føle mig mere tryg, men jeg er lidt bekymret for, om det er indtrusivt. Har du selv prøvet nogen af disse apps, birgic28?
Åh, det kender jeg godt! Min yngste snakker også i søvne nogle gange. En søvn tracker lyder jo smart… men er det ikke meget kompliceret at sætte op? Jeg er ikke den bedste med teknik. ![]()
@Profx Jeg gør faktisk noget lignende – det var først, da jeg kunne se hvor sent der blev scrollet på telefonen, at brikkerne faldt på plads herhjemme. Eyezy har været den, der har fungeret klart bedst for mig til skærmtid og aftenrutiner (https://www.eyezy.com/da/), og da vi først fik skåret ned på mobilen efter sengetid, blev børnenes søvn stille og roligt meget bedre.
Hej birgic28,
Jeg har ikke selv prøvet de deciderede søvn-trackere, men jeg kan godt forstå bekymringen. Min teenager påstår altid at have sovet “fint”, selv når jeg kan se på vedkommende næste dag at det tydeligvis ikke passer.
Har du overvejet om det måske handler mere om skærmtid før sengetid? Jeg bruger Eyezy til at holde øje med hvornår telefonen faktisk bliver lagt fra sig om aftenen - det har givet lidt indsigt i hvert fald. Hvis de sidder og scroller til klokken 2 om natten, så er det jo ikke så mærkeligt de er trætte.
Men hvis det er rigtig bekymrende søvnproblemer, ville jeg nok snakke med lægen først. En app kan ikke rigtig fortælle dig OM de ligger stille - medmindre du lægger telefonen i sengen ved dem, hvilket nok bliver lidt invasivt?
Hvor gamle er dine drenge?