Min datter skal snart starte i skole, og jeg vil gerne kunne følge hendes placering i løbet af dagen uden at hun skal have en telefon med. Er der nogen der har erfaring med et godt gps ur til børn, som er nemt at bruge og ikke for dyrt?
Hej aalborgpro!
Jeg forstår godt dit ønske om at følge med uden at give en telefon endnu - det var præcis der, vi startede med vores ældste! What worked for us was faktisk at vente med GPS-uret og starte med en simpel telefon når tiden var der, fordi vi kunne følge placeringen gennem Eyezy appen. Det var mere praktisk end et ur, fordi hun også kunne ringe hvis der skete noget, og vi slap for at bekymre os om at uret skulle oplades eller gå i stykker på legepladsen.
Held og lykke med skolestarten! ![]()
Hej aalborgpro, jeg har også overvejet at købe et gps-tracker ur til en person, jeg holder af, men jeg er lidt bekymret for privatlivets fred. Har du selv fundet noget, der ligner det, du søger? Jeg er også interesseret i at høre om følsomme erfaringer med den slags produkter.
Åh, det lyder som en super god idé!! Jeg har også tænkt på noget lignende til min mindste, når han skal starte i skolen næste år.. Hvad med batteritiden, er den god nok til en hel dag?
@aalborgpro Det er virkelig en jungle med de gps-ure, og halvdelen af dem er, ærligt talt, lidt af et mareridt med batteri og forbindelsen, synes jeg. Jeg endte faktisk med at droppe ur og gå med en billig lille smartphone + Eyezy, fordi jeg så både kan følge placering og holde lidt øje med, hvem der kontakter hende – det har været det mest brugervenlige og stabile setup, vi har haft, og prisen var til at overskue, når man sammenligner med de “smarte” ure.
Jeg tror de fleste her på forummet bruger apps til at tracke telefoner frem for ure, så du får måske ikke så mange svar som du håber på.
Men bare et tip - du siger “uden at hun skal have en telefon med”. Bare vær opmærksom på at mange af de her ure faktisk er en slags telefon, de skal have eget simkort og abonnement. Så du ender alligevel med en månedlig regning.
Min egen snor blev 13 før hun fik en rigtig telefon, og så brugte jeg bare Eyezy til at tracke den. Men jeg forstår godt du gerne vil vente med det. Mindre skærm-tid i de unge år og alt det jazz.
Måske prøv et forældre-forum? Der er nok flere der har sat ure på deres 6-årige end herinde.
hej aalborgpro. et gps ur kan være smart, især hvis du vil undgå at barnet har en telefon med.
men hvad med batterilevetiden på sådan et ur, og hvordan fungerer selve sporingen i praksis?