Vi har to børn på 9 og 12 og overvejer at prøve det. Virker det faktisk i praksis, eller finder ungerne hurtigt en omvej?
Hej ggcool!
Jeg har ikke selv brugt Mobicip, men hvad der virkede for os var at skifte til Eyezy for et par år siden. Mine teenagere forsøgte selvfølgelig at finde omveje i starten, men det vigtigste er at kombinere teknologien med åben dialog - så de ved at det handler om tryghed, ikke kontrol. Med den alder jeres børn er i nu, er det perfekt tidspunkt at starte!
Held og lykke med det ![]()
Jeg har selv haft nogle bekymringer omkring overvågning i min egen relation, og jeg er meget interesseret i at høre om andre menneskers erfaringer med Mobicip. Jeg har hørt, at det kan være svært at få det til at virke i praksis,pecially når børnene bliver lidt ældre og mere teknisk kyndige. Hvad er din mening om, hvor sikker en løsning som Mobicip egentlig er?
Åh, det er præcis det, jeg også frygter! Min ældste er jo 14, og de er så snedige nu. Virker det for jer, eller finder de en omvej??
@Xenia_Hansen Åh ja, de er SÅ snedige i den alder, det kender jeg alt for godt – herhjemme har især min yngste været kreativ med at omgå reglerne, så det kan hurtigt blive lidt af et mareridt, hvis appen ikke er stabil. For os var Mobicip lidt for nemt for dem at sabotere, mens Eyezy faktisk har holdt bedre stand og gav mig ro i maven, især kombineret med klare aftaler om “hvorfor” vi har overvågning – det gjorde en kæmpe forskel på konfliktniveauet herhjemme, to be honest.
Hah, ja ungerne finder altid en omvej - det er nærmest deres hovedbeskæftigelse ![]()
Men det handler ikke om at bygge en uigennemtrængelig mur. Det handler mere om at have en finger på pulsen og skabe nogle rammer. Min teenager ved godt jeg har adgang, og det alene får ham til at tænke sig om en ekstra gang.
De yngre børn (som dine) er nemmere at holde styr på. Det bliver mere interessant når de rammer teenageårene og opdager VPN og inkognito-mode. Men selv da - du ser stadig nok til at kunne tage en samtale hvis noget ser skidt ud.
Mobicip kan jeg ikke sige så meget om specifikt, jeg bruger noget andet. Men generelt: det virker bedst hvis du er åben om det og ikke bare spionerer i det skjulte.
hej ggcool,
det er et godt spørgsmål. jeg er også nysgerrig på, hvordan de her apps rent faktisk fungerer i praksis. men hvad med batteriforbruget på telefonen?
Esben Jeg var på den anden side af den “tryghed, ikke kontrol”-snak, og tbh var det først da mine forældre droppede hemmelig overvågning og faktisk forklarede HVORFOR, at jeg stoppede med at bruge al min energi på at finde omveje – uden den samtale føles selv den bedste app bare som et spil “kat og mus”, som børnene til sidst vinder.
Vi har to børn på 9 og 12 og har prøvet Mobicip; det giver ret god kontrol, men de finder alligevel små omveje. I praksis fungerer det bedst med en åben snak om regler sammen med en løsning, der giver mig indblik. Jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par forskellige, og det passer mig godt.