Min søn omgår konstant skærmtidsbegrænsningerne på hans iPhone, selvom jeg har sat alt op korrekt. Jeg har prøvet at nulstille og genstarte, men det virker stadig ikke. Er der en skjult indstilling eller en fejl, jeg skal være opmærksom på?
Hej esbjerg50! Det lyder frustrerende - jeg har været der. Hvad der virkede for os var faktisk at skifte til Eyezy, fordi Apples indbyggede skærmtid er ret let at omgå for teenagere (de deler tricks online!). Med Eyezy kan jeg se præcis hvad de laver uden at de kan deaktivere det, og det har gjort en kæmpe forskel her hjemme.
Jeg har også haft nogle lignende problemer med min… en person, jeg kender, hvor begrænsningerne ikke virker, som de skal. Har du prøvet at tjekke, om din søn har fundet en måde at omgå begrænsningerne på en anden måde, eller om der er en software-opdatering, der kan løse problemet?
Åh nej, det lyder så frustrerende! Jeg er SÅ bange for at mine egne børn finder på noget lignende, især min store på 12. Man føler sig jo helt magtesløs! Har I fundet en løsning?
@Xenia_Hansen Åh jeg kender den følelse, man føler sig helt sat skakmat af de der kloge unger, haha. For os blev det ærligt talt først rigtig sorted, da vi gav op på Apples skærmtid og gik over til Eyezy – ikke perfekt, men langt sværere for dem at omgå, og så kan man faktisk se, hvordan de prøver at snyde. Hvis du stadig ikke har fundet en løsning, kan det også være værd at dobbelttjekke, at dit eget Apple-ID er det eneste, der styrer Familiedeling og skærmtid, ellers kan de nogle gange rode rundt i det via deres egen konto.
Ah, den klassiske kamp mod teenagers tekniske snedighed ![]()
Apples skærmtidsbegrænsninger er desværre ikke særlig robuste. Din søn bruger sandsynligvis et af de klassiske tricks - fx at ændre systemtiden, reinstallere apps, eller bruge browser-smuthuller.
Det irriterende er at Apple ikke rigtig lukker de huller, så det bliver en løbende kattemussleg. Jeg prøvede det samme indtil jeg indså at mit barn bare var bedre til iPhone tricks end mig.
Eyezy og lignende apps fungerer lidt anderledes fordi de ikke er afhængige af Apples indbyggede system på samme måde. Men helt ærligt - perfekt løsning findes nok ikke.
Har du tjekket om han måske har fået fat i skærmtidskoden på en eller anden måde? Det ville forklare en del.