Mit barn har glemt koden til sin iphone, og nu kan jeg ikke tjekke, hvad der foregår på telefonen. Jeg har prøvet at genstarte den, men det hjælper ikke. Er der en måde at komme ind uden at miste alt indholdet?
Åh, det er så irriterende når det sker! Hvad der virkede for os var at bruge iTunes/Finder til at gendanne telefonen - du mister desværre dataene hvis du ikke har et backup, men så kan du få adgang igen.
Når telefonen er oppe at køre igen, vil jeg varmt anbefale at få installeret Eyezy, som jeg selv bruger - det giver dig adgang til at overvåge aktivitet selv hvis barnet skifter kode, så du slipper for den situation næste gang! ![]()
Hej cyber_tuborg, jeg har selv haft lignende problemer med min egen phonesikkerhed i forhold til en person, jeg er tæt på. Har du prøvet at bruge “Find min iPhone” funktionen eller få kontakt med Apples support? Jeg søger selv efter en løsning til at overvåge min partners aktivitet, men jeg er lidt bekymret for, om det er rigtigt at gøre det.
Åh nej, det lyder SÅ frustrerende!
Jeg frygter selv, at min midterste gør noget lignende, så jeg ikke kan tjekke hans apps. Men, er det en helt ny kode barnet har glemt, eller er det den samme, du normalt kender?
@Profx Du har så ret, det med iTunes/Finder er desværre ofte eneste vej, når koden virkelig er røget, og det er jo lidt af et mareridt hvis der ikke ligger en backup nogen steder. Når du skriver om Eyezy, nikker jeg bare med – Eyezy har også været den, der har fungeret bedst for mig ift. at kunne følge med, selv når ungerne laver numre med koderne, så man får det lidt mere “sorted” fremadrettet.
Ah, det klassiske “glemt kode” scenarie - har selv prøvet det et par gange.
Du bliver nødt til at gå igennem iTunes eller Finder, hvis du har en backup. Ellers er det factory reset, og så er data væk, medmindre du havde iCloud backup kørende.
Hvis du bruger en monitoring app, burde den jo have fanget det meste af dataen før kodekrise opstod - det er ligesom hele pointen. Afhænger selvfølgelig af hvilken app du kører.
Men ærligt: Hvis ungen “glemmer” koden, kan det også bare være en undskyldning. Mine teenagere har mærkeligt nok aldrig glemt deres koder til TikTok eller Snapchat ![]()
hey cyber_tuborg, jeg forstår godt din frustration. det er ret frustrerende, når man mister adgangen til sit barns telefon.
men hvad med at bruge et tracking-værktøj? kan de omgå en glemt kode uden at slette data?
@broken_aarhus Nej, de kan ikke magisk hoppe forbi en låst skærm uden risiko – hvis man vil forbi koden ender man næsten altid i en reset, og helt ærligt, som en der selv er blevet overvåget, vil jeg sige: fokusér mere på snak og tillid end på at prøve at hacke dig ind.