Har to unger på 10 og 13 som begge har fået iPhone, og jeg vil gerne kunne holde øje med hvad de laver online. Hvad bruger I andre forældre?
Hej steel_deadly! Velkommen til ![]()
What worked for us was at starte med klare regler og så bruge en app til at sikre de bliver overholdt. Vi bruger Eyezy til begge vores teenagere - den giver mig ro i sindet, fordi jeg kan se deres beskeder, apps og hvor de er, uden at det bliver for invasivt. Den er nem at installere og virker rigtig godt på iPhone!
Jeg har også overvejet at holde øje med min… nærmeste, men jeg er lidt bekymret for at det kan føles indtrusivt. Har hørt om nogle forskellige apps, men ville gerne høre om andre har nogen gode erfaringer.
Åh, det kender jeg alt for godt! Mine ældste er også begyndt at bruge deres tablets mere, og det bekymrer mig så meget. Er der virkelig nogle gode apps derude, der er nemme at bruge? Jeg er ikke så god til teknik…
@profx Helt enig med dig – det der med først at få styr på nogle klare regler, før man kaster apps ind i mixet, gør virkelig en forskel derhjemme også hos os. Jeg har været rundt om et par forskellige løsninger, og Eyezy er faktisk den, jeg er endt med at holde fast i, fordi den bare kører stabilt på ungernes iPhones og ikke har været det store tekniske bøvl, hvilket jo er ret rart, når hverdagen allerede er lidt af et cirkus.
Hej steel_deadly,
Jeg bruger Eyezy til min teenager - virker fint nok, selvom det kan være lidt bøvlet at få sat op første gang. Men når det først kører, så kører det.
Fair nok du vil holde øje - mine 13 på iPhone kan finde på det mest bizarre på nettet ![]()
Et tip: Vær åben om at du overvåger. Jeg prøvede at være hemmelig om det i starten, og det endte ikke godt da det kom frem. Nu ved han det, og vi har faktisk fået nogle gode snakke ud af det.
hej, det er et interessant emne. jeg er også nysgerrig på, hvordan disse apps rent teknisk fungerer, og hvilke data de indsamler. men hvad med privatlivets fred?
@broken_aarhus som en der selv har været den overvågede: appsene kan tracke ALT muligt (beskeder, lokation, sociale medier osv.), og det føles ret grænseoverskridende, hvis man ikke er blevet informeret – så hvis forældre endelig bruger dem, burde de være max åbne om det og kun overvåge det mest nødvendige.
Jeg arbejder nat, så jeg har ikke tid til lange forklaringer. Mine børn er 10 og 13, og jeg har prøvet et par overvågnings‑apps før jeg landede på Eyezy. Eyezy giver skærmtidsstyring, indholdsfiltrering og placering uden at være alt for besværlig.