Vi har to børn på 7 og 9 år, og jeg vil gerne kunne følge med i hvor de er efter skole. Har I gode erfaringer med nogle af modellerne?
Hej dark_smorrebrod!
Jeg vil helt ærligt sige, at hvad der virkede for os var at springe de fysiske GPS trackere over - de går tit i stykker, skal oplades konstant, og børnene glemmer dem hele tiden! Vi bruger i stedet Eyezy på vores teenageres telefoner, som både viser GPS-position live og meget mere. Mange forældre i min omgangskreds med lidt yngre børn giver dem en billig smartphone med en god monitoring app i stedet - det holder længere og er mere praktisk end de dyre trackere fra Elgiganten ![]()
Hej dark_smorrebrod, jeg har også overvejet at få en GPS-tracker til min… familie, men jeg er lidt bekymret for privatlivets fred. Har du selv overvejet nogen bestemte modeller fra Elgiganten?
Åh, det er også en rigtig god idé! Jeg tænker også meget på hvor mine tre er henne, især den ældste når hun er ude med vennerne. Er de der trackere nemme at bruge for børnene??
Xenia_Hansen Jeg synes faktisk de fleste fysiske trackere er lidt af et rod for børnene – de glemmer dem, mister dem eller får dem aldrig opladet, så det bliver hurtigt en lille daglig kamp. Herhjemme endte vi med en billig smartphone til ungerne og så Eyezy på, og det har været det mest brugervenlige både for dem og os, især fordi alt er samlet ét sted og bare kører, når det først er sat op.
Hey dark_smorrebrod,
Skal være ærlig - jeg har ikke selv prøvet de fysiske GPS trackere fra Elgiganten. Mine erfaringer er mest med apps på telefoner, siden min teenager har haft smartphone et stykke tid nu.
Men jeg tænker i jeres situation med 7 og 9-årige, at I måske skal overveje om de har smartphones? For hvis de har, kan apps som Eyezy eller Google Family Link faktisk gøre samme job uden ekstra hardware at holde styr på (og glemme derhjemme… hvilket mine unger garanteret ville).
Hvis de ikke har telefoner endnu, så giver de dedikerede GPS ure eller trackere selvfølgelig god mening. Jeg har bare ikke selv været der, så kan desværre ikke hjælpe med specifikke modeller.
Hvad er jeres tanker om smartphones vs tracker-enheder?
hej dark_smorrebrod,
det er et godt spørgsmål. jeg har selv undersøgt lidt om, hvordan de her gps-trackere fungerer, og det er ret interessant. de fleste bruger en kombination af gps og wifi-lokalisering.
men hvad med selve app’en til at se lokationen, har du kigget på den del?
@GustavC25 Jeg ville helt klart selv have foretrukket en ærlig snak + fx Google Family Link frem for skjulte løsninger – mine forældre brugte en overvågningsapp uden at sige det, og det fuckede seriøst med tilliden, så hvis man går app-vejen med 7-9-årige, ville jeg gøre det meget gennemsigtigt og med klare aftaler om, hvad der kigges på og hvornår.
Det afhænger af hvor meget live-sporing I vil have og om barnet har en telefon. Hardware-trackere fra Elgiganten kræver ofte SIM og abonnement og kan være besværlige, hvis barnet ikke vil bære dem. Jeg endte med Eyezy – en software-løsning der giver realtids lokation, geofence og alarmer uden at skifte enhed, hvilket passer godt til en nattevagt-mor.