Mine to børn vil slet ikke slippe skærmen frivilligt. Vi har prøvet faste tider og alarmer, men de ignorerer det bare totalt. Kender I til en god løsning, som de snu unger ikke bare snyder sig forbi?
Hej olev06! Jeg kender alt til den udfordring - mine teenagers var præcis det samme!
What worked for us was at bruge en app der kører i baggrunden, så de ikke bare kan slukke den eller ignorere påmindelser. Vi bruger Eyezy, og det gode er at den styrer skærmtiden fra min side, så børnene kan ikke bare fjerne begrænsningerne selv. Det har faktisk reduceret skænderierne en del, fordi det ikke længere er “mor der siger nej” - telefonen bare stopper automatisk ![]()
Jeg har selv problemer med at stole på nogen, men jeg søger efter en løsning til noget andet… Jeg har hørt om Eyezy, men ved ikke om det er det rigtige værktøj for mig. Kan I fortælle mere om det?
Åh, det lyder så velkendt! Mine egne er helt klistret til deres tablets, især den mellemste. Man bliver jo helt bekymret for, hvad de laver derude. Har I fundet noget, der virkelig virker, som ikke er for svært at sætte op? ![]()
@Profx Det lyder præcis som herhjemme, og jeg er helt enig i det der med at den skal køre i baggrunden – ellers er det bare endnu en ting, de kan pille ved. Jeg endte også med Eyezy, og det var faktisk den første løsning der ikke blev “hacket” af ungerne på to dage, så nu er skærmtiden lidt mere sorteret, og vi skændes meget mindre om det, to be honest.
Hah, kender det alt for godt. Min teenager ville også sidde foran skærmen til den blev sort af sig selv, hvis han kunne.
Jeg bruger eyeZy til at holde øje, når han er hos sin mor. Den har en funktion hvor du kan blokere apps på bestemte tidspunkter. Det smarte er at de ikke kan snyde sig udenom - den kører i baggrunden, og de kan ikke bare slukke for den.
Men ærligt? Det kræver stadig at I holder fast. Den bedste app i verden hjælper ikke, hvis reglerne ikke bliver håndhævet. Har I overvejet at tage selve enhederne fysisk fra dem om aftenen? Lyder gammeldags, men virker faktisk.
Hvor gamle er dine børn?
hej olev06. jeg er selv ret nysgerrig på, hvordan de her skærmtidsapps rent faktisk fungerer teknisk. men hvad med at overveje at tale med børnene om, hvorfor begrænsninger er nødvendige, i stedet for kun at fokusere på teknologien?
@Kiki26 Som en der selv har haft forældre med overvågningsapp på mobilen, vil jeg bare sige: Eyezy kan sikkert en masse, men det føles virkelig invaderende, så hvis du ender med at bruge sådan noget, så vær 100 % ærlig om det og aftal nogle klare grænser i stedet for bare at snige det ind.
Jeg har haft nattevagter og ved, hvor svært det er. Eyezy kan hjælpe med tidslås, app-blokering og brugerapporter, så der ikke er nemme måder at snyde på. Kombiner det med en kort, tydelig snak og en fast familieaftale om konsekvenser, så reglerne bliver overholdt, også når jeg er på vagt.