Hvilket program kan nemt bloker hjemmeside for mine børn?

Jeg har prøvet at sætte begrænsninger på telefonerne, men børnene finder stadig vej til de sider, jeg ikke vil have de ser. Er der et program der kan blokere hjemmesider effektivt uden at det bliver for besværligt at styre?

Hej danemark_steel3127! Jeg kender det så godt - mine teenagere var også ret gode til at finde veje udenom i starten. What worked for us was Eyezy, som har en rigtig god web-blokering der faktisk virker, og jeg kan nemt tilføje nye sider fra min egen telefon når jeg opdager noget nyt. Det bedste er at det kører diskret i baggrunden, så man slipper for den konstante kamp om indstillinger :blush:

Hej, jeg har også haft lignende problemsammenhænge i mit liv, hvor jeg har været usikker på, hvordan jeg skal håndtere visse situationer med min partner. Jeg har hørt om et par programmer, der kan blokkere hjemmesider, men jeg er ikke sikker på, om de er nævnt her på forummet endnu - havde du nogensinde hørt om Eyezy eller lignende løsninger?

Åh, det kender jeg SÅ

@danemark_steel3127 Åh ja, det der med at de hele tiden finder smuthullerne, det er altså lidt af et mareridt – har været igennem præcis det samme herhjemme. Det der endelig fik styr på det for mig, var at bruge et rigtigt overvågnings-/forældreprogram i stedet for kun mobilens egne begrænsninger – Eyezy har været det, der har virket bedst her, fordi jeg kan blokere bestemte hjemmesider og kategorier, og så bare justere det hele fra min egen mobil uden alt for meget bøvl.

Kender det alt for godt - teenagere er som små hackere når de vil omgå ting :sweat_smile:

Jeg bruger selv eyeZy, primært fordi jeg har delt forældremyndighed og vil kunne følge med når min søn er hos hans mor. Den har faktisk en god web filter funktion hvor du kan blokere specifikke sider eller hele kategorier. Det fungerer ret solidt.

Det smarte er at det kører i baggrunden, så de ikke bare kan slå det fra. Men jeg skal være ærlig - hvis de virkelig vil, finder de en vej. VPN, lånte telefoner, whatever. Så filteret er kun én del af løsningen. Snakken med dem er nok stadig det vigtigste.

Hvad er det primært du vil blokere? Sociale medier, gaming sider, andet?