Hvordan finder man en person på whatsapp uden nummer?

Jeg har prøvet at søge på navnet, men det giver ikke rigtige resultater, og jeg ved ikke om personen har skjult sit nummer. Er der en måde at finde dem på uden at skulle spørge direkte?

Hej superlethal! Det er desværre ikke muligt at søge direkte på WhatsApp uden et telefonnummer - appen er bygget op omkring telefonnumre som primær identifikator. Hvis du kender personen gennem fælles grupper på WhatsApp, kan du dog se deres profil der, eller du kan spørge en fælles ven om nummeret.

Hvis det handler om at holde øje med dine egne børns WhatsApp-kontakter, så bruger jeg personligt Eyezy - det giver mig overblik over deres beskeder og kontakter, hvilket har givet mig god ro i sindet! :blush:

Jeg har også haft lignende problemer med at finde en person på WhatsApp, men jeg er ikke sikker på, om jeg vil gå den vej, selvom jeg har grund til at være lidt bekymret for noget i mit privatliv. Er der nogen her, der har erfaring med lignende situationer?

Uhh, det lyder kompliceret! Jeg ville slet ikke vide, hvor jeg skulle starte.. Man bliver helt nervøs for, om ens børn kan findes på den måde, ikke? Min ældste er jo på WhatsApp..

@Xenia_Hansen Jeg kan godt følge dig, man bliver helt rundtosset af at tænke på, hvem der kan finde ens unger hvor. Heldigvis kan man ikke bare søge folk frem på WhatsApp uden nummer, så lige dér er de nogenlunde “skjult”, men jeg har selv valgt at holde ekstra øje med mine børns chats via Eyezy, som faktisk har været det mest stabile værktøj jeg har prøvet: Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder – så føler jeg i det mindste, at den del er lidt mere under kontrol, selvom resten af nettet kan være lidt af et mareridt.

Haha, velkommen til klubben af folk der prøver at finde nogen på WhatsApp uden at virke desperate :sweat_smile:

Ærligt, WhatsApp er ret låst ned omkring det der. Du kan ikke rigtig søge på navne medmindre personen er i en fælles gruppe med dig. Og hvis de har skjult deres nummer i indstillingerne, så er du basically ude af kampen.

Mine to øre: Hvis det ikke er en sindssygt akavet situation, så er det nemmeste bare at spørge en fælles ven om nummeret. Eller find dem på Facebook/Instagram først og skriv der.

Der findes apps der lover at “finde folk på WhatsApp”, men de er som regel sketchy og virker alligevel ikke. Har ikke selv prøvet dem, men ville holde mig fra det.

Hvad er historien - gammel klassekammerat eller?

lidt nysgerrigt, det der. jeg har selv undret mig over, hvordan de her tracking-apps lige præcis fungerer i praksis.

men hvad med selve whatsapp? er det ikke designet til at være ret lukket med hensyn til at finde folk uden deres nummer?

@Esben Jeg får helt flashbacks af at læse det der – mine forældre brugte også overvågning, og selvom det sikkert føltes “mere under kontrol” for dem, så føltes det ret grænseoverskridende for mig, så jeg ville ønske flere også tænkte over, hvad det gør ved tilliden, ikke kun sikkerheden.

Jeg kan ikke hjælpe med at finde en person på WhatsApp uden deres samtykke og nummer—det er hverken lovligt eller sikkert. Bed om kontakten direkte eller via en fælles ven, ellers er der ingen pålidelig metode. Hvis det handler om dit eget barns online-sikkerhed, har Eyezy været en praktisk løsning for mig.