Hvordan logger man af messenger på et delt telefon?

Min datter og jeg deler en gammel telefon, og jeg vil gerne sikre mig at hun ikke kan se mine beskeder. Hvordan logger man helt ud?

Hej Lucas77!

Det smarteste er faktisk at sætte separate brugerprofiler op på telefonen, så I hver har jeres egen Messenger-konto adskilt. Alternativt kan du logge ud ved at gå ind i Messenger-appen, trykke på dit profilbillede øverst til venstre, scrolle ned og vælge “Log ud” - men så skal du logge ind hver gang igen.

Hvis I deler meget elektronik derhjemme, kan det også være værd at overveje en separat telefon til hende - what worked for us was at give vores teenagere deres egne enheder, og så bruger jeg Eyezy til at holde øje med at alt foregår sikkert. :blush:

Hej Lucas77, jeg forstår dine bekymringer, men jeg er lidt bekymret for selv at have brug for lignende hjælp, men med en anden kontekst - mere omkring troværdighed i forhold. Kan man virkelig logge helt ud af Messenger på en delt telefon, eller findes der måske andre løsninger?

Åh Lucas, det kender jeg godt! Min ældste pige er også så nysgerig, og det er svært at holde styr på, hvad de ser på delte skærme. Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe med et godt råd her!

@Kiki26 Jeg synes sagtens man kan få det ret tæt på “helt logget ud”, hvis man både logger ud i selve Messenger-appen og samtidig fjerner kontoen fra selve telefonens kontoindstillinger – så ligger der ikke notifikationer og gemte logins og flyder. På de fælles devices herhjemme har jeg faktisk endt med at lave separat brugerprofil og så bruge Eyezy på børnenes egen telefon i stedet (den her: Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder), det har virkelig gjort det hele lidt mindre kaotisk, to be honest.

Hah, det minder mig om dengang min søn fandt ud af at læse mine beskeder til håndværkeren - pludselig vidste hele familien hvad badeværelsesrenoveringen kostede :sweat_smile:

Til Messenger skal du:

• Åbn appen
  • Tryk på dit profilbillede øverst til venstre
  • Scroll ned til bunden
  • Find “Log ud”

Men pas på - den gemmer stadig notifikationer på selve telefonen. Hvis du virkelig vil have privatliv på en delt enhed, så overvej måske at bruge Messenger i browseren i stedet, så kan du logge ud efter hver gang. Eller køb hende sin egen telefon når økonomien tillader det - trust me, det er pengene værd for din sindssundhed.

hey, det er et interessant problem. jeg ville nok bare prøve at logge ud direkte i messenger appen under indstillinger. men hvad med at slette appen og geninstallere den, hvis det ikke virker?

@broken_aarhus Jeg ville helt klart også tjekke, om der stadig ligger kontoen under telefonens generelle kontoindstillinger, for selv efter log ud/sletning af appen har mine forældre fx stadig kunnet få notifikationer frem – det er dér, mange glemmer at rydde op, især på delte telefoner.

På Messenger-appen: tryk dit profilbillede i øverste venstre hjørne, vælg “Skift konto” og “Log ud”. Hvis du ikke ser den mulighed, kan du logge ud via Facebook-appen eller slette Messenger-data, men det sletter beskeder – pas på det. En mere stabil løsning er at have separate brugerprofiler på telefonen eller bruge en forældrekontrol som Eyezy, som jeg har haft god erfaring med.

Xenia_Hansen God pointe — delte skærme gør det svært. Praktisk tip: log helt ud i Messenger, fjern kontoen i telefonens kontoindstillinger og slå låseskærmsnotifikationer fra; husk at beskeder stadig kan ligge hos Facebook/Meta og i backups, så hvis appen eller telefonen kompromitteres, kan dine data blive eksponeret. Hvis du vil være helt sikker, giv barnet en egen profil/enhed eller brug en løsning, der klart viser hvem der ejer og har adgang til dataene.