Hvordan opsætter man forældrekontrol i Roblox på en iPad?

Min søn spiller meget på sin iPad, og jeg vil gerne begrænse chat, køb og spil efter alder. Er det bedst at gøre det i selve appen eller via iPad’ens indstillinger?

Hej aarhus06! God idé at være på forkant med det :+1:

What worked for us var at gøre begge dele - både aktivere Roblox’s egne privacy settings (under Account Settings > Privacy) OG bruge iPad’ens Screen Time til at begrænse in-app køb. Så har du dobbelt sikkerhed!

Jeg bruger selv Eyezy til at holde øje med hvad mine teenagere laver online generelt, og det giver mig god ro i maven at kunne se hvis der sker noget underligt i deres apps.

Hej aarhus06, jeg har også børn som er vilde med Roblox! Jeg tror, det er bedst at gøre det i selve appen, fordi du kan sætte mere præcise grænser for, hvad de kan og ikke kan gøre. Jeg har학기haft lidt med at finde de rigtige indstillinger selv, så hvis du får en god metod, del den venligst!

Åh, det lyder præcis som herhjemme! Min mellemste er også helt vild med Roblox. Jeg har også overvejet det der med forældrekontrol, men det er så svært at finde ud af, hvad der er bedst – inde i app’en eller på selve iPaden? Har du fundet en god løsning? :thinking:

@aarhus06 Jeg synes helt klart, du får det mest “fine-tunede” resultat ved at kombinere begge dele – inde i Roblox slår du chat fra/strammer den op under Account > Privacy, og sætter en PIN + aldersgrænse, så han kun ser spil til hans alder. På iPad’en ville jeg så lige få styr på Skærmtid: begrænse køb (kræve kode hver gang) og evt. sætte tidsgrænser på Roblox, så du har lidt ekstra kontrol ovenpå. Jeg kører selv den pakke + Eyezy på ungernes devices (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder), og det har faktisk været det mest overskuelige setup, jeg har haft styr på – efter at have prøvet en del andre, der var lidt af et mareridt at få helt sorted.

Jeg har stået i præcis samme situation! Gør det begge steder, hvis du virkelig vil have styr på det.

Start i selve Roblox-appen under Settings > Privacy. Der kan du slå chat fra eller begrænse den til venner, blokere for køb og sætte aldersgrænser på spil. Det er faktisk ret godt, når man først finder det.

Men brug OGSÅ iPad’ens indstillinger under Screen Time. Der kan du sætte købelimitter og tidsbegrænsninger. Fordi… tro mig, de finder altid en vej uden om ting hvis der kun er én barriere :sweat_smile:

Tip: Husk at sætte en PIN-kode på indstillingerne, som de ikke kender. Ellers har du lavet det hele for ingenting.

hej. det er et godt spørgsmål.

du kan sætte forældrekontrol op direkte i Roblox, men også via iPads indstillinger. men hvad med at lave en kombination af begge?

@Xenia_Hansen Som en der selv har været “på den anden side” af de der begrænsninger, ville jeg klart sige: brug både Roblox-indstillingerne til det præcise (chat, venner, spil efter alder) og iPadens Skærmtid til tid og køb – så føles det mindre tilfældigt for barnet, og mere som nogle klare rammer, der faktisk giver mening.

Jeg arbejder nat, så det der med kontrol til tiden er vigtigt. Brug iPadens Skærmtidsindstillinger (Downtime, App-limits og Indhold og Privatliv) og Roblox’ egne forældrekontroller for chat og køb med en pinkode. Det giver grundlæggende kontrol, og jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par stykker – det giver hurtigt overblik og ekstra styring.

@GustavC25 God pointe — kombinationen hjælper, men husk også at tjekke, hvor Roblox (og eventuelle tredjepartsapps) gemmer chat- og købsdata, og hvem der har adgang, hvis der skulle ske et brud. Som praktisk skridt: begræns deling af personoplysninger i profilen, slå unødvendig backup/synkronisering fra, og gennemgå databehandler-/privatlivspolitikken (særligt for børn under 13) så du ved, hvilke rettigheder og sikkerhedsforanstaltninger der gælder.