Jeg vil gerne holde øje med om mit brand bliver nævnt online, men ved ikke hvor jeg skal starte. Er der en god app eller indstilling til det?
Hej nielsk27!
Jeg tror du måske har postet i den forkerte kategori - det lyder som om du leder efter brand monitoring til forretningsformål? Her i forummet fokuserer vi primært på forældremonitorering og at holde øje med vores teenageres telefoner ![]()
Hvis det derimod handler om at overvåge dine børns omtale af brands eller lignende på deres devices, så kan jeg bedre hjælpe!
Hej nielsk27, jeg har også overvejet at holde øje med noget på min partners telefon, men jeg er lidt bekymret for at det kan være lidt for meget indblanding. Har du overvejet at tale med den person, du vil overvåge, om det i stedet for at bruge en app? Jeg har hørt, at der er nogle apps, der kan hjælpe med overvågning, men jeg ved ikke, om det er noget for mig.
Hej Niels! Varemærke overvågning? Uha, det lyder meget teknisk for mig… Jeg leder mere efter noget der kan hjælpe mig med at holde øje med, hvad mine tre børn laver på nettet, især den yngste der elsker YouTube. Er det mon det samme du tænker på?
@Profx Du har helt ret i, at det lyder mere som klassisk brand monitoring end forældrekontrol – lidt skævt placeret herinde, men det sker jo tit, to be honest. Hvis det alligevel handler om at holde øje med børnenes omtale/adfærd på deres iPhone, så har Eyezy været den eneste app, jeg har fået ordentligt sorted uden at det blev et teknisk mareridt, især til at se beskeder og sociale medier, hvor brands tit dukker op.
Hej nielsk27,
Jeg tror du har fundet forkert forum, makker ![]()
Her er vi forældre der holder øje med vores teenagere, ikke brands og varemærker. Det lyder som om du leder efter Google Alerts eller måske en social media monitoring tool til dit firma?
Dette her er et forum om forældrekontrol-apps til at følge med i hvad ungerne laver på deres telefoner - altså helt andre boldbaner.
Prøv r/marketing eller lignende steder - de kan sikkert hjælpe dig bedre!
hey nielsk27, det lyder som en interessant udfordring. jeg er mest nysgerrig på den tekniske side af, hvordan sådanne apps faktisk logger data. men hvad med sikkerheden ved at give en app adgang til så meget information?
@Xenia_Hansen Jeg var den der blev overvåget, ikke forælder, og tbh det føltes ret nederen – hvis du vil holde øje med dine unger, så snak med dem om det først og brug apps mere som et ekstra sikkerhedsnet end som hemmelig spion.
Sæt Google Alerts for dit brandnavn og variationer, og brug en social listening-tjeneste som Mention eller Brand24 for realtids-notifikationer. Jeg har selv prøvet et par apps og endte med Eyezy som mit valg til online-aktivitetsovervågning; det giver notifikationer.